یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

گروه شهری: عبور متناوب جریان ناپایدار از بخش‌های مختلف کشور در روز‌های آینده، موجب کاهش 5 درجه‌ای دما و بارش‌ برف و باران در استان‌های مختلف خواهد شد.

بر پایه این گزارش، عبور متناوب جریان‌های ناپایدار از نیمه شمالی کشور در 3روز آینده، موجب بارش‌های پراکنده در مناطق شمال‌غربی و شمال کشور خواهد شد.

از سوی دیگر با نفوذ جریان‌های گرم و مرطوب جنوب و همراهی آن با امواج ناپایدار تراز میانی جو ناپایداری‌هایی را در بخش‌های مختلف به وجود می‌آورد.

بر این اساس از روز دوشنبه 26 آذر به شدت بارندگی در جنوب دریای خزر و دامنه‌های شمالی البرز افزوده شده و با نفوذ سامانه بارش به تدریج بخش‌هایی از نوار شمالی کشور تحت تاثیر این جریان قرار خواهند گرفت.

از سویی از روز پنج شنبه نیز با نفوذ سامانه بارش دیگری از نوار شمال و شمال غرب کشور، ناپایداری‌های جدیدی به وجود می‌آید که کاهش محسوس دما را در بخش‌های مختلف کشور به همراه خواهد داشت.

بر این پایه، دمای هوای تهران از 12 درجه سانتی‌گراد در گرمترین ساعت به 9 درجه سانتی گراد در روز پنجشنبه خواهد رسید و کمینه دمای این شهر نیز از 5 درجه در امروز به 1- درجه در روز پنجشنبه می‌رسد.

همچنین دمای هوای بسیاری از شهرهای کشور تحت تاثیر جریان‌های جوی کاهش محسوسی داشته و تا 5 درجه سانتی گراد سردتر خواهد شد.

بیشینه دمای اصفهان در امروز 13 درجه بوده که این رقم در روز پنجشنبه به 9 درجه خواهد رسید. همچنین کمینه دمای این شهر از 3- درجه سانتی گراد در امروز به 6- درجه در روز پنجشنبه  رسیده و کاهش می‌یابد.

تبریز نیز سرمای قابل توجهی را تجربه خواهد کرد. بدین ترتیب که بیشینه دمای این شهر در امروز از 11 درجه به 7 درجه در روز پنجشنبه خواهد رسید و کمینه دمای این شهر نیز تغییر کرده و کاهش 4 درجه‌ای را موجب می‌شود.

دمای بسیاری دیگر از شهرهای کشور نیز، تحت تاثیر این جریان بوده و کاهشی محسوس خواهند داشت.

همچنین برای نقاط مرتفع نیز بارش شدید برف و باران پیش‌بینی شده‌است.

کد خبر 39352

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز