مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایران در حوزه هوش مصنوعی در رتبه ۱۶ در سطح جهانی قرار دارد و در بخش‌های زبان‌شناسی در مقایسه با کشورهای منطقه جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده است.

هوش مصنوعی

به گزارش ایسنا، محمدتقی جغتایی، مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی اظهار کرد: تلاش‌ها در سطح بین‌المللی در حال حاضر در مسیر تولید علم و ثروت است و لازمه موفقیت در تحقق این هدف در داخل کشور، همکاری موثر و تشریک مساعی در حوزه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی و پژوهشی است.

جغتایی با اشاره به جایگاه علمی ایران در سطح جهانی، ادامه داد: تولید علم در ایران در مقایسه با دیگر کشورهای جهان در رده بسیار بالایی قرار دارد و در برخی از حوزه‌های علمی از کشورهای منطقه به‌ویژه از ترکیه و نیز کره جنوبی جلوتر است.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به جایگاه ایران و پیشگامی در بسیاری از حوزه‌های علمی در مقایسه با دیگر کشورها، لازم است رقابت‌های منطقه‌ای حفظ شود و در سطح جهانی نیز گام‌های عملی و جدی‌تر در تولید علم برداشته شود تا جایگاه ایران ارتقا پيدا كند.

مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، یادآور شد: ایران در حوزه هوش مصنوعی در رتبه ۱۶ در سطح جهانی قرار دارد و در بخش‌های زبانشناسی در مقایسه با کشورهای منطقه جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده است.

جغتایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضر یک پنجم مقالات پزشکی در حوزه علوم اعصاب است و صدها مقاله در ارتباط با حوزه علم اعصاب در کشور منتشره شده است و این امر نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری و توجه به این رشته علمی، پزشکی و تحقیقاتی است.

وی همچنین بیان کرد: افزایش همکاری‌ها و برقراری ارتباطات میان مراکز و بخش‌های تحقیقاتی و پژوهشی، نتایج و دستاوردهای مثبتی در حوزه‌های علوم اعصاب در بر دارد و کشور را در رسیدن به اهداف عالی یاری می‌رساند.

کد خبر 393483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha