همشهری آنلاین: معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: مشاغلی که به دلیل آلودگی و ایجاد مزاحمت زیاد و شرایط ناایمن نمی‌توانند در محدوده شهر فعالیت کنند، مشمول تعطیلی و انتقال قطعی به خارج از شهرها و یا شهرک‌های صنعتی یا مجتمع‌های صنفی مجاز و شهرک‌های کشاورزی هستند.

مشاغل آلاینده و مزاحم در محدوده شهرها پلمب می‌شوند

به گزارش ايسنا، هیربد معصومی با بیان این که آئین نامه ساماندهی مشاغل، اصناف و فعالیت‌های شهری که به منظور کمک به رشد مشاغل مولد و توسعه اقتصاد شهر و نیز نظم‌بخشی و ایمن‌سازی و سازگاری فعالیت‌ها با یکدیگر و رفع مزاحمت فعالیت‌ها، توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تهیه شده است در هیات دولت به تصویب رسیده، اظهار کرد: تنها جدول و فهرست مشاغل مشمول انتقال موضوع ماده (4) آن می‌بایست دوباره در کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرهای دولت بررسی و نهایی شود.

وی ادامه داد: این آئین‌نامه 7 ماده و تعداد زیادی تبصره دارد و تنها جدول ذیل ماده 4 آن که مشاغل آلاینده در آن ذکر شده بود، باید مجددا بررسی و چنانچه مشاغل آلاینده‌ای از قلم افتاده به این جدول اضافه شود که امیدواریم این آئین‌نامه در آینده نزدیک نهایی و برای اجرا به شهرداری‌ها ابلاغ شود.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: همچنین شهرداری‌ها به استناد بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها می‌توانند با اصناف و مشاغلی که بر اساس شاخص‌های اعلامی دستگاه‌های ذی‌ربط آلاینده تشخیص داده می‌شوند؛ برخورد کرده و آنها را پلمب یا تعطیل کنند و یا می‌توانند نقش حمایتی خود را ایفا و مشاغل مزاحم شهری را به جاهای مناسب انتقال دهند.

به گفته وی، مشاغلی که به دلیل آلودگی و ایجاد مزاحمت زیاد و شرایط ناایمن نمی‌توانند در محدوده شهر فعالیت کنند، مشمول تعطیلی و انتقال قطعی به خارج از شهرها و یا شهرک‌های صنعتی یا مجتمع‌های صنفی مجاز و شهرک‌های کشاورزی هستند و همچنین مشاغل مزاحمی که در جدول مذکور نیستند با توجه به شدت مزاحمت و ناسازگاری با محیط شهری و شرایط محلی، بر اساس قانون شهرداری‌ها مشمول تعطیلی‌اند.

معصومی در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها همچنین می‌توانند مکان‌یابی جدیدی برای هدایت این مشاغل به محیط‌ مناسب انجام دهند، زیرا اقدامات شهرداری صرفا سلبی نیست و نقش حامی نیز دارند.

کد خبر 393426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha