همشهری آنلاین: امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به تصویب اکثریت آرا قطعنامه مربوط به قدس در مجمع عمومی سازمان ملل که در آن به واقع به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا را محکوم می‌کرد، گفت: آمریکا خود را رد صلاحیت کرد.

رئیس جمهور فرانسه: آمریکا خود را رد صلاحیت کرد

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی فرانس24 ، کنفرانس مطبوعاتی مشترک امانوئل مکرون و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که در کاخ الیزه انجام شد را بطور مستقیم پخش کرد.

رئیس جمهوری فرانسه گفت: من با نقشه راه آمریکا مخالفم، آمریکایی ها خود را رد صلاحیت کردند.

مکرون افزود: اگر شما خود را به حاشیه برانید و به طرفداری از یک سمت بپردازید نمی توانید صلح را بوجود آورید.

مکرون در ادامه و با اشاره به تصویب قطعنامه درباره بیت‌المقدس با اکثریت آرا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: جایگزینی برای راه حل دو دولت وجود ندارد و بر سر بیت المقدس باید توافق دوطرف (فلسطین و رژیم صهیونیستی) وجود داشته باشد.

وی این موضوع را (پیروزی قاطع آرا درمورد قدس) را یک جشن و بیانگر صلح و مسولیت پذیری داست.

مکرون در ادامه گفت: این موضوع همچنین بازخوردی از این خواسته است که امید برای داشتن راه حل سیاسی در دسترس است، امری که موجب پایداری پیوسته خواهد بود.

رئیس جمهوری فرانسه افزود: درباره کلیت مساله اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و فلسطین ، فرانسه و اتحادیه اروپا حمایت از راه حلی متوازن و عادلانه حمایت می کنند.

مکرون گفت: در مورخ 22 ژانویه (2 بهمن ماه) محمود عباس به بروکسل خواهد رفت و در آنجا مقامات فلسطینی و اتحادیه اروپا در پرتو رخداد اخیر روابط خود را عمیق تر خواهند ساخت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: که برای حل مسئله اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و فلسطین به این دو منطقه سفر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، مجمع عمومی سازمان ملل روز گذشته (پنجشنبه) با 128 رای موافق در برابر 9 رای مخالف قطعنامه درباره قدس را به تصویب رساندند.

این رای گیری که آمریکا را بر سر بیت المقدس به انزوا کشاند با واکنش تند و هشدار آمیز سفیری این کشور در سازمان ملل شد.

نیکی هیلی به دلیل آنکه اعضای این سازمان آمریکا دراین باره تنها گذشتند ،گفت: آمریکا این روز را به خاطر خواهد سپرد.

رای گیری روز گذشته مجمع عمومی سازمان ملل به دنبال وتوی آمریکا درباره بیت المقدس بود که در مورخ 27 آذرماه آمریکا به طرح پیشنهادی مصر دراین مورد مخالفت کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورخ 15 آذر ماه، به طور یکجانبه در نطقی 11 دقیقه ای و درحالی که به شدت در ادای عبارات با مشکل مواجه بود و در انتها نیز نتوانست عبارت (God Bless US) را درست بیان کند و مورد توجه رسانه ها ه قرار گرفت، قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

کد خبر 393311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha