همشهری آنلاین: فاطمی عقدا استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی گفت: زلزله چهارشنبه شب، تکانه اصلی بود که پیش لرزه محسوب نمی‌شود و برآورد رخ دادن زلزله شدید در تهران وجود و صحت ندارد.

سید محمود فاطمی عقدا

به گزارش ایرنا، سید محمود فاطمی عقدا افزود: زلزله رخ داده بر پایه فعال شدن گسل اشتهارد شکل گرفته است. نمی‌توانیم این گسل را به گسل‌های تهران ربط دهیم. بزرگترین زلزله‌ای که برای این گسل ثبت شده، 7.1 ریشتر قدرت داشته که مربوط به سال‌ها پیش بوده است.

کانال اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت بحران استان تهران روز پنجشنبه 30 آذر ماه به نقل از فاطمی عقدا نوشت: زلزله دیشب قابل پیش‌بینی بود، زیرا این گسل از دو ماه پیش فعال و زلزله‌های کوچک در آن ثبت شده است.

وی اظهار کرد: زلزله شب گذشته با قدرت 5.2 ریشتر جزو زلزله‌های متوسط بود که به دلیل عمق کم و نزدیکی به شهرها در تهران، البرز، گیلان و شهرهای اطراف احساس شد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.2 ریشتر ساعت 23:27 چهارشنبه شب تهران را لرزاند. این زمین لرزه که در استان‌های گیلان، البرز، قم، مرکزی و قزوین احساس شد در عمق هفت کیلومتری زمین رخ داد. کانون این زلزله در مرز استان تهران و البرز و در 3 کیلومتری ملارد (استان تهران) و هفت کیلومتری مشکین دشت (استان البرز) و 9 کیلومتری شهریار (استان تهران) رخ داده است.

کد خبر 393284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha