همشهری آنلاین: دادستان تهران پس از بازدید از زندان اوین گفت: وضعیت بندها به لحاظ فضا، امکانات و آشپزخانه اختصاصی زندانیان مناسب است و گلایه‌ای از بابت غذا و بدرفتاری ماموران گزارش نشد.

به گزارش مهر، جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران، به همراه معاونان دادسرا و قضات نظارت بر زندان‌ها صبح روز چهارشنبه به مدت سه ساعت از زندان اوین بازدید و با تعدادی زندانیان ملاقات و به درخواست‌های زندانیان رسیدگی کرد.

جعفری دولت‌آبادی در این بازدید اعلام کرد: در اجرای دستور ریاست قوه قضاییه مبنی برکاهش جمعیت کیفری و دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها دومین طرح دسته جمعی بازدید از زندان اوین صورت گرفت که در این بازدید با ۱۵۰۰ متهم و محکوم زندانی ملاقات شد.

وی افزود: هدف از این بازدیدها رسیدگی به وضعیت زندانیان از حیث مراجعه و اعزام به مراجع قضایی اعم از دادسرا و دادگاه، رعایت حقوق آن‌ها و روند رسیدگی به پرونده‌های زندانیان است.

دادستان تهران اظهار کرد: در مجموع برخی از متهمان محکومیت مالی دارند که باید رضایت شکات اخذ شود و یا ممکن است قرار تامین مناسب صادر نشده باشد و یا زمان مناسب برای تودیع وثیقه در اختيار متهم قرار نگرفته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که بازدیدها به کاهش جمعیت زندانیان و رفع برخی از مشکلات کمک كند.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه از چند بند زندان که بازدید شد، وضعیت زندان مناسب بود، افزود: وضعیت این بندها به لحاظ فضا، امکانات و آشپزخانه اختصاصی زندانیان مناسب بوده و گلایه‌ای از بابت غذا و بدرفتاری ماموران گزارش نشد.

دادستان تهران با اشاره به ملاقات خود با تعدادی از محکومان امنیتی در حاشیه این بازدید تاکید کرد: این بازدیدها بیش از این که برای متهمان و محکومان زندانی مفید باشد برای قضات دادسرا مفید و موثر است.

کد خبر 393247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha