همشهری آنلاین: ۹ طرح از ۱۳ هنرمند با رای و نظر هیات داوران به مرحله نهایی دومین جایزه هنر معاصر ویستا راه یافتند و باید برای به دست آوردن جایزه ۳۰ میلیون تومانی این دوره با هم رقابت کنند.

جایزه ویستا

به گزارش همشهري آنلاين، جایزه هنر معاصر ویستا که به ابتکار گالری ویستا با موضوع ایده هنری کار خود را از سال گذشته آغاز کرده، این روزها دو مرحله داوری را پشت سر گذاشته است. این جایزه 30 میلیون تومانی در پی اهمیت بخشیدن به فکر و ایده خلق آثار هنری است و معیارهایی مانند معاصر و اجرایی بودن، داشتن ارزش‌های زیبايي‌شناسانه و چالش‌برانگیزی از لحاظ زیبایی‌شناختي و محتوایی را مد نظر دارد.

پریسا پهلوان، حمید سوری، رزیتا شرف‌جهان، بهرنگ صمدزادگان، نگار تحصیلی و بهنام کامرانی داوران دومین جایزه ویستا هستند كه 9 ایده راهیافته به مرحله نهایی را اعلام کردند. بر اين اساس، از ميان 198 طرح، هيات داوران با برگزاری چند نشست طولانی به بررسی و تبادل نظر پرداختند و 16 طرح به مرحله اول راه یافتند. سپس داوران نشست‌هايي با هنرمندان برگزار كردند كه نتيجه آن انتخاب 9 طرح براي حضور در مرحله دوم بود. این 9 طرح و هنرمندان خالق آنها از اين قرارند:

1. راه حل نهایی از آشنا مصطفوی 2. فیلی در تاریکی از مجید تبریزی، 3. پیریت از معصومه مهتدی، 4. کاف از پیام قلیچی، نازگل نیری، صنم سایه‌افکن و عماد مردانی، 5. نام‌ناپذير از مرجان مدنی رزاقی، 6. نود و دو صفحه از عمادالدین انوشیروانی، 7. اتاق مادر از مریم فرشاد، 8. سرزمین نابرجا از عقیل و عماد مردانی، 9. هیچ سرزمینی بیگانه نیست. بیگانه تنها انسان است از پیام مفیدی.

طبق زمان‌بندی اعلام‌شده، نمایشگاه آثار برگزيده 15 تا 25 دی در نگارخانه ویستا برگزار و مراسم اهدای جوایز و معرفی طرح برگزيده 21 دي برگزار مي‌شود. سال گذشته محمدرضا عرب‌خزائلی نخستین جایزه هنر معاصر ویستا را برد و نمایشگاه چیدمان و ویدئو «پنبه خلال» که عرب‌خزائلی را به جايزه رساند، مهرماه در ویستا برگزار شد.

کد خبر 393220

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha