مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه ریه بیمارستانی امام خمینی (ره) اعلام کرد: ماسک‌های متداول مانع استنشاق مواد آلاینده موجود در هوا نمی‌شوند و افرادی که مجبور هستند وارد مناطق آلوده بشوند بهتر است از ماسک‌های فیلتردار استاندارد استفاده کنند.

ماسک

به گزارش ایرنا، گروه ریه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در مطلبی که روز چهارشنبه در کانال تلگرامی این بیمارستان منتشر شد ، آورده است: متاسفانه اغلب ماسک‌هایی که در دسترس هستند فقط می‌توانند جلوی ذرات بزرگ را بگیرند.

ذرات بزرگ هم تنها تاثیر منفی که دارند تحریک مخاط قسمت بالای راه هوایی است. در حالی که این ذرات ریز هستند که وارد راه‌های هوایی کوچک و حتی جریان خون می‌شوند و خطرناک هستند.

این گزارش به مردم توصیه کرده است که در خودرو با پنجره بسته تردد کنند. خودرو‌های با استاندارد مطلوب، مانع از آلودگی خطرناک داخل محفظه خودرو خواهند شد.

همچنین در کنار استفاده از ماسک مناسب و محدود کردن استنشاق هوای آلوده، مصرف آنتی اکسیدان‌ها که به ویژه در میوه و سبزیجات سبز به وفور یافت می‌شود، توصیه می‌شود.

اجتناب از فضای آلوده ، دوری از دخانیات و سیگار و مصرف مواد غذایی سرشار از پکتین نیز از دیگر راهکارهای مقابله با آلودگی هوا شمرده شده اند ؛ مصرف مواد غذایی سرشار از پکتین، مانع از نفوذ سرب به سلول‌های بدن می‌شوند.

بنا بر این گزارش، مصرف روزانه یک عدد سیب می‌تواند عوارض ناشی از آلودگی هوا را کاهش داده و میوه‌هایی مانند پرتقال و توت فرنگی نیز سرشار از پکتین بوده و برای کاهش عوارض آلودگی هوا مفید هستند.

در این گزارش به مردم توصیه شده که در روزهای آلوده بیشتر از همیشه شیر، ماست و دوغ مصرف کنند زیرا فسفر، منیزیم و کلسیمی که در لبینات یافت می‌شود، همگی بسیار مفید هستند.

نوشیدن مایعات فراوان به ویژه شیر (اگر نارسایی شدید قلبی وجود ندارد) تا حدودی به سم زدایی کمک می‌کند، البته این راه‌ها صددرصد، سد مضرات آلودگی به ویژه در افراد مستعد نمی‌شود.

کد خبر 393195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha