همشهری آنلاین: نقاش و روزنامه نگار ایتالیایی که تابلوی نوجوان معترض فلسطینی در قدس را نقاشی کرده است، همبستگی با مردم این کشور در این روزهای سخت را بسیار مهم دانست.

نقاشی

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، آلسیا پئلوزی نقاش و روزنامه نگار ایتالیایی که عکس «فوزی الجنیدی» نوجوان ۱۶ ساله فلسطینی به عنوان سمبل مقاومت قدس را نقاشی کرده است گفت: همبستگی مهم ترین امر در این روزهای سخت فلسطین است.

وی که گزارشگر، منتقد فیلم و طراح لباس نیز است، همچنین اظهار کرد: وقتی عکس پسر فلسطینی که توسط سربازان اسرائیلی برده می شود در شبکه‌های اجتماعی دیدم، بسیار متاثر شدم و تصمیم گرفتم که آن را نقاشی کنم.

این هنرمند نقاش تاکید کرد: اولین چیزی که به نظرم رسید این بود که رنگ پرچم فلسطین را در وسط تصویر بگذارم.

پئلوزی با تاکید بر اینکه تمام هنرمندان باید وضعیت فلسطین را بهتر بشناسند، توضیح داد: مانند بقیه کشورهای اروپایی در ایتالیا نیز اطلاعات اشتباه زیادی درباره این موضوع وجود دارد. آزادی یکی از پایه های اصلی هنر است. هنرمندان باید به رویدادهایی که در حال وقوع هستند حساس باشند. نباید نسبت به نقض مداوم آزادی و کرامت انسانی که ما از دور شاهد آن هستیم ساکت ماند.

وی در پایان گفت: برخی از هنرمندان در نامه‌ای سرگشاده نسبت به تصمیم ترامپ درباره قدس اعتراض کرده و در تلاش هستند تا از حقوق فلسطین دفاع کنند. این افراد از محبوبیت و نفوذ خود به عنوان یک هنرمند درست استفاده می کنند که نشانه بسیار خوبی است.

کد خبر 392848

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha