همشهری آنلاین: آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا فهرست ابتدایی ۹ فیلم حاضر در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان نودمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار را اعلام کرد که در آن نام چند فیلم پرامید و البته نماینده ایران به چشم نمی‌خورد.

توهین

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي و اسكرين‌ديلي، آنجلينا جولي با «اول پدرم را كشتند» از كامبوج، ميشاييل هانكه با «پايان خوش» از اتريش و رابين كامپيو با «120 ضربان در دقيقه» از فرانسه نامدارترين چهره‌ها و فيلم‌هاي بازمانده از رقابت اسكار 2018 هستند. ضمن اينكه «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار هم که به نمایندگی از ایران به آكادمي معرفی شده بود، راهي به فهرست کوتاه نيافت تا اميدهاي سينماي ايران براي درخشش دوباره در اسكار در همين ابتداي راه نااميد شود.

9 نامزد بخش بهترين فیلم خارجی‌زبان نودمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار عبارتند از «یک زن شگفت‌انگیز» سباستین للیو از شيلي، «محوشدگی» فاتح آکین از آلمان، «بر جسم و روح» ایلدیکو انیدی از مجارستان، «فوکس‌تروت» ساموئل مائوز از سرزمين‌هاي اشغالي، «توهین» زیاد دویری از لبنان، «بدون عشق» آندری زویاگینتسف از روسيه، «فلیسیته» آلن گومیس از سنگال، «زخم» جان ترنگوو از آفریقای جنوبی و «مربع» روبن اوستلوند از سوئد.

«مربع» يا «میدان» بهار امسال جایزه نخل طلایي هفتادمین جشنواره فیلم کن را برد و با كسب شش جایزه فاتح سی‌امین دوره جوایز فیلم اروپا شد. «بر جسم و روح» زمستان گذشته برنده جایزه خرس طلایي بهترين فيلم از شصت و هفتمین جشنواره برلین شد و «بدون عشق» در جشنواره کن امسال جایزه هیات داوران را به دست آورد. «فلیسیته» در برلین سال گذشته جایزه بزرگ داوران را برد و «یک زن شگفت‌انگیز» جایزه خرس نقره‌ای بهترین فیلمنامه را از آن خود كرد. «محوشدگی» هم جايزه بهترين بازيگر زن جشنواره کن امسال را براي دایان کروگر به ارمغان آورد.

مرحله بعدي انتخاب نامزدهاي بهترين فيلم خارجي‌زبان با مشاركت چهار کمیته در نیویورک، لس‌آنجلس، لندن و سن‌فرانسیسکو برگزار مي‌شود و آنها درباره پنج نامزد نهايي تصميم مي‌گيرند. نامزدهای این بخش 23 ژانویه 2018 همراه ديگر نامزدها معرفي و نودمین دوره مراسم اهداي جوایز اسکار چهارم مارس برگزار می‌شود. سال گذشته جایزه اسکار بهترين فیلم خارجی‌زبان به «فروشنده» اصغر فرهادی از ایران رسید.

کد خبر 392583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha