شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از هکرهای فوق‌حرفه‌ای توانسته‌اند از یک وب‌سایت کلیدی خدمات ماینینگ یا معدن‌کاوی ۴۷۰۰ بیت‌کوین را سرقت کنند.

بیت‌کوین

براساس گزارش BBC، ارزش بيت‌كوين درحال حاضر در نوسان شديد است، اما ارزش بيت‌كوين‌هاي به سرقت رفته به صورت تخميني 80 ميليون دلار بوده‌است.

وب‌سايت هك شده NiceHash نام دارد، وب‌سايت خدماتي مستقر در اسلوني كه در زمينه خدمات معدن‌كاوي بيت‌كوين فعاليت دارد و گفته مي‌شود به شدت در تلاش است تا بيت‌كوين‌هاي مسروقه را بازگرداند.

اين حمله اوايل روز چهارشنبه 6 دسامبر 2017 رخ داده است: هكرها كه در جايي خارج از اروپا مستقر بوده‌اند، در ساعات اوليه بامداد به سيستم‌هاي اين شركت دسترسي پيدا كرده و طي چند ساعت سرقت بيت‌كوين‌ها را آغاز كرده‌اند. اين سرقت همزمان با سير صعودي ارزش بيت‌كوين انجام شده‌است، 

حملات رده‌بالايي از اين دست غيرمعمول نيستند، سال گذشته بيت‌كوين بارها مورد هجوم سارقان و هكرها قرار گرفته‌است. NiceHash در زمينه معدن‌كاوي بيت‌كوين فعاليت دارد، به بياني ديگر،‌افرادي كه از قدرت محاسبات رايانه‌اي بالايي برخوردارند را با افرادي كه به اين قدرت محاسباتي نياز دارند مرتبط مي‌سازد تا بيت‌كوين‌هاي بيشتري به دست آيند.

کد خبر 391859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha