سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۴
۰ نفر

قصابی آنلاین یکی از پدیده‌‌هایی است که از ۲سال پیش در تهران راه‌اندازی شده و این روزها به مشتری‌هایی که در سطح شهر وجود دارند، خدمات خاصی شبیه همان گوشت‌فروشی‌های قدیمی اما به‌صورت اینترنتی ارائه می‌دهد.

صدای ساطور در قصابی آنلاین

محسن گودرزي كه اين استارتاپ را راه‌اندازي كرده چند سال پيش، زماني كه در يك شركت فروش عمده‌ گوشت به‌عنوان حسابدار كار مي‌كرد، به اين فكر افتاد كه چنين فعاليتي را به‌صورت عمده و اينترنتي انجام دهد. خودش درباره اينكه چنين سيستم فروشي چه فايده‌اي براي او به‌عنوان كارآفرين دارد، در گفت‌و گو با همشهري مي‌گويد: «در شركتي كه قبلا كار مي‌كردم، چون به‌صورت عمده كار مي‌كرد، در بعضي فصل‌ها بدون مشتري مي‌مانديم. هرچند گوشت‌‌هايمان كشتار روز بود و از نظر تازگي‌‌شان مشكلي نداشتيم اما هزينه سربار انباري و كشتارگاه هميشه آزاردهنده بود. درصورتي كه اگر در مواقع عادي سال مشتري‌‌هايمان را حفظ مي‌كرديم، اين پول پرداختي سرشكن مي‌شد و فشار كمتري به ما مي‌آمد. با اين حساب به فكر افتادم يك سيستم فروش آنلاين راه بيندازم.»

معمولا در اول كسب و كارها وجود مشتري اولويت زيادي دارد. به همين دليل، ‌معمولا استارتاپ‌ها از قبل تحقيقات ميداني و نظرسنجي‌هايي را انجام مي‌دهند تا مطمئن شوند، به اندازه‌اي كه كار مي‌كنند، بازگشت سرمايه و منفعت خواهند داشت يا نه. آقاي گودرزي به واسطه كار در شركت فروش گوشت عملا اين اطلاعات ميداني را قبلا به‌صورت ناخودآگاه جمع‌آوري كرده بود. او مي‌گويد: «هميشه به كساني برمي‌خوردم كه مي‌گفتند، حاضر هستند گوشت را به قيمت بالاتر اما تازه و مطمئن خريداري كنند. عده‌اي از كساني كه مشتري گوشت‌هاي عمده بودند، خريدهاي جزئي‌تر را از شركت ما انجام مي‌‌دادند چون به‌نظرشان اين روش اقتصادي‌تر و ساده‌تر بود. در عين حال، خريد گوشت از مغازه‌ها چالش‌هاي خاص خودش را دارد. همه مغازه‌ها كيفيت ثابتي را ارائه نمي‌كنند و اين چالش بزرگي براي مشتري است.»

با همين نگاه سيستم آنلاين فروش گوشت راه‌اندازي شد؛ «براي راه‌اندازي اين استارتاپ بايد از وزارت كار مجوز فعاليت اينترنتي را دريافت مي‌كرديم. مجوزهاي بهداشتي كه قصابي‌ها و كشتارگاه‌ها بايد دريافت كنند نيز به‌جاي خودش بود. براي دريافت پول از طريق درگاه اينترنتي و به‌دست‌آوردن اطمينان مشتري‌ها «E نماد» يا نماد اعتماد الكترونيكي دريافت كرديم. بعد از اين از نظر قانوني مشكلي نداشتيم.»

چالش مهم ديگري كه او بايد برطرف مي‌كرد، تعامل با قصاب‌ها و صاحبان كشتارگاه‌ها بود؛ «آدم‌ها در هر صنفي تكيه‌كلام‌ها و ادبيات خاص خودشان را دارند. با سامانه اداري بيگانه هستند و به‌خصوص استارتاپ برايشان پديده‌اي كاملا تازه است. به همين دليل، نياز داشتم كساني را استخدام كنم كه، مي‌توانندبا اين قشر ارتباط بگيرند و منظورشان را درك كنند. اين چالش خاصي است كه شايد كمتر استارتاپي با آن روبه‌رو شده باشد.» چالش بعدي پايين آوردن قيمت و تحويل سريع سفارش به مشتري بود. قصاب مبتكر براي رسيدن به اين هدف چند شعبه در 4بخش تهران راه‌اندازي كرده است. هر شعبه فرعي خودش بايد هزينه‌هايش را تأمين كند. فقط تأمين جنس اوليه و پشتيباني با گروه اصلي است.»

کد خبر 391540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha