جمعه ۲۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

بخاری گازی "روراست" است؛ با کسی شوخی ندارد و پارتی بازی هم توی کارش نیست

کارش داغ کردن است؛ حالا چه هوای خانه باشد، چه غذای بچه‌ها و چه دست و صورت شما! اگر درست تنظیم نشده باشد و بلایی سر قطعات آن آورده باشید هم ممکن است شما را گاز بگیرد.

سعی کنید لااقل در این مورد به اصالت اهمیت بدهید. تبدیل کردن بخاری نفتی اجدادی به گازی نه‌تنها به صرفه نیست و خیلی وقت است از مد افتاده بلکه خطرناک هم هست.
 بخاری گازی هر مزیتی داشته باشد، ایرادش این است که یک نقطه خیلی داغ در خانه به حساب می‌آید. بچه‌دارها باید نوعی را انتخاب کنند که بدنه‌اش از جنس آلیاژی‌ باشد که خیلی داغ نمی‌شود.

اگر قصد یک سفر زمستانی - حتی یک روزه را کرده‌اید - در اولین فرصت، شیر گاز را ببندید و بعد از خانه بیرون بروید. آخر اگر شما نباشید، دل بخاری برای که بسوزد؟

ناخن‌خشکی معمولا عوارض زیادی به دنبال دارد؛ برای وصل کردن بخاری به لوله‌کشی گاز، پول بیشتری بپردازید و شیلنگ فشار قوی مناسب بخرید. شیلنگ‌های لاستیکی معمولی در تماس با گاز خیلی زود فاسد می‌شوند. بست هم فراموش نشود؛ ضمن اینکه طول این شیلنگ نباید از 5/1متر بیشتر شود.

بخاری را نزدیک به پنجره نصب نکنید، به 2 علت ساده: با این کار، بخشی از حرارت تولیدی، خیلی سریع از طریق پنجره خارج و تلف می‌شود و مهم‌تر اینکه، امکان داغ شدن و آتش گرفتن پرده هم وجود دارد. انتخاب بخاری‌هایی که محفظه آب هم دارند، به شما کمک خواهد کرد تا خشکی هوای اتاق را - که ناشی از روشن شدن بخاری گازی است - جبران کنید.

کد خبر 39125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز