۲ مرد جنایتکار که هر کدام در پرونده‌های جداگانه ۳ نفر را به قتل رسانده‌ بودند، سحرگاه دیروز در محوطه زندان رجایی‌شهر به دار مجازات آویخته شدند.

متهم

به گزارش همشهري، نخستين فردي كه قصاص شد، عامل جنايت گلابدره بود كه 20بهمن سال93 در منطقه گلابدره همسر، مادر و پسر هفت‌ساله دوستش را به قتل رساند. مرد جنايتكار براي اينكه ردي از خود به جا نگذارد، شيلنگ گاز خانه را پاره كرد كه پس از فرار او انفجار مهيبي رخ داد. عامل جنايت پس از دستگيري در بازجويي‌ها گفت: ‌من هم سرقت و هم قتل را قبول دارم اما باور كنيد قصد ارتكاب جنايت نداشتم‎.

وي ادامه داد: من و دوستم روابط نزديكي با هم داشتيم و به خانه يكديگر رفت‌وآمد مي‌كرديم. مدت‌ها بود قرص ترامادول و دراگون مصرف مي‌كردم و يك شب كه آنها به خانه‌مان آمده بودند بر اثر توهم مواد نسبت به دوستم بدبين شدم و تصميم گرفتم رفت‌وآمدم با آنها را قطع كنم.

مدتي جواب تماس‌هاي تلفني دوستم را نمي‌دادم تا اينكه يك روز كه باز هم تعداد زيادي قرص خورده بودم، تصميم گرفتم با همسر دوستم راجع به اين مسئله صحبت كنم‎.‎ درحالي‌كه دوستم در خانه نبود، زنگ خانه‌شان را زدم. به همسرش گفتم حرف مهمي دارم و وارد خانه شدم اما بر اثر مصرف مواد در حال عادي نبودم و در آن وضعيت همسر دوستم با من درگير شد و سر و صدا كرد و من سيم سشواري را كه آنجا بود دور گلويش پيچيدم و او جانش را از دست داد.

سپس 2النگويي را كه در دستش بود، سرقت كردم و مي‌خواستم فرار كنم كه در راهرو مادر دوستم را ديدم‎.‎ او را هم به قتل رساندم و مي‌خواستم فرار كنم اما زنگ خانه به صدا درآمد. پسرهفت‌ساله دوستم بود‎.‎ قصد كشتن او را نداشتم و مي‌خواستم از پشت گردنش را بگيرم و او را داخل اتاق بيندازنم. همين كار را هم كردم اما در اتاق يك آينه قدي بود و او من را ديد. به همين دليل وي را هم با ضربه چاقو به قتل رساندم. متهم پس از محاكمه در دادگاه كيفري به 3بار قصاص محكوم شد كه حكم به تأييد قضات ديوان عالي كشور رسيد. به اين ترتيب، وي صبح ديروز در محوطه زندان رجايي شهر به دارمجازات آويخته شد.

اما دومين فردي كه ديروز قصاص شد، دوستش را در تهران و مادر و پسري را در شهرستان رشت به قتل رسانده بود. متهم پس از دستگيري درخصوص جزئيات 3جنايتي كه مرتكب شده بود، گفت: دي‌ماه سال87 از شهرستان به تهران آمدم و به خانه دوستانم رفتم. آن شب قرص‌هاي روانگردان مصرف كرديم كه در همين حين يكي از دوستانم شروع كرد با من شوخي‌كردن.

شوخي شوخي، جدي شد و كار به درگيري كشيد كه با هم دست به يقه شديم و از روي عصبانيت او را هل دادم كه سرش به ديوار خورد. وقتي ديدم نفس نمي‌كشد ترسيدم و فرار كردم. وي ادامه داد: 2يا 3 روز بعد براي رفتن به خانه يكي از آشنايانم به رشت رفتم. مي‌خواستم از آنها پول قرض بگيرم اما زن جوان كه از آشنايانم بود به من گفت پولي ندارد. من هم عصباني شدم و با ضربات چاقو او و پسر چهارساله‌اش را به قتل رساندم.

پرونده 3جنايتي كه اين مرد معتاد مرتكب شده در شعبه 113دادگاه كيفري استان تهران رسيدگي شد و چون پدر كودك چهار ساله رضايت داده و متهم را بخشيده بود، ‌قضات عامل جنايت را به 2بارقصاص (قتل مادر كودك و قتل دوستش در تهران) محكوم كردند و حكم در ديوان عالي كشور قطعي شد. با دستور قاضي محمد شهرياري سرپرست دادسراي جنايي تهران، مقدمات اجراي حكم اين متهم در اجراي احكام دادسراي جنايي تهران انجام شد و متهم سحرگاه ديروز به دار مجازات آويخته شد. ‎

کد خبر 391009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha