همشهری آنلاین: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اقدامات این کانون برای کودکان و نوجوانان مناطق زلزله زده را تشریح کرد.

به گزارش مهر، علیرضا حاجیان زاده در جمع خبرنگاران درباره خدمات کانون پرورش فکری به مناطق زلزله زده اظهار کرد: آثار روحی و روانی برای کودکان در زلزله زیاد است.

وی افزود: خیلی از کودکان عزیزان و دوستان خود را از دست می دهند. به همین دلیل یک نیازی در کنار امداد رسانی اسکان موقت، غذا، پوشاک و غیره وجود دارد که این نیاز ها امداد رسانی فرهنگی، روحی و روانی است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان تصریح کرد: با ارایه امدادهای فرهنگی، روحی و روانی روحیه امید بخش و بهداشت روانی ایجاد می شود.

وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان ‌و نوجوانان در زلزله ها فعال می‌شود. اقداماتی را نیز برای زلزله کرمانشاه آغاز کرده است.

وی بیان کرد: اولین کار بعد از زلزله راه اندازی ستاد امداد فرهنگی در کانون بود. همچنین ستادی نیز در کرمانشاه راه اندازی کرده ایم.

حاجیان زاده تصریح کرد: مربیان کودکان اعلام آمادگی برای حضور در کرمانشاه داشتند. ابتدا از مربیان بومی استفاده کردیم. به تدریج از استان های همجوار اعزام کردیم اکنون نیز از سراسر کشور مربی اعزام می‌کنیم.

وی گفت: مربیان بازی گروهی، ایجاد نشاط و تحرک، هنری، نمایش عروسکی، کتاب خوانی، اجرای نمایش های گروهی و در شهر سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی انجام می دهند.

حاجیان زاده تصریح کرد: ۶ کتابخانه سیار راه انداری کردیم. مربیان از سراسر کشور اعزام می شوند.دو کمپ نیز در سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی به صورت ثابت مسقتر شده اند.

وی گفت: فراخوان اهدای فراخوان فرهنگی داریم. ۷۰ پایگاه در سراسر کشور و ۵ مرکز در تهران راه اندازی شد تا اهدایی های حوزه فرهنگی را جمع آواری کنند.

وی بیان کرد: اجرای طرح کانون مدرسه از سال گذشته آغاز شده است. کانون ها در سراسر کشور با مدارس ارتباط دارند. در غالب بازهای گروهی و تئاتر محتوای درسی ارایه می‌شود. طرح کانون مدرسه را در مناطق زلزله زده نیز به صورت گسترده اجرا می کنیم تا درس ها به روش هنری و بازی ارایه شود.

وی تصریح کرد: ۳۲ هزار بسته های لوازم التحریر به مناطق زلزله زده اهدا خواهد شد. امسال نزدیک به ۴۵ طرح با نمادی ایرانی اسلامی داشتیم که این بسته ها در غالب این طرح ها هستند.

وی بیان کرد: در کنار این بسته ها، ۲۰ هزار جلد کتاب های کانون نیز در حال آماده سازی و ارسال است. ۵ هزار عروسک دارا و سارا ارسال خواهیم کرد. یک هزار عروسک متفرقه نیز ارسال کرده ایم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: حضور و اعزام هنرمندان در تلویزیون به مناطق زلزله زده از دیگر برنامه های ما است. دو کامیونت نمایشی داریم‌ که مرتب برنامه های کودک ارایه می دهند. فتیله ای ها اولین گروه بودند که اعزام‌شدند. اولین گروه تئاتر نیز اعزام‌ شد.

حاجیان بیان کرد: برنامه های عروسکی را در مناطق زلزله زده اجرا می‌کنیم. به همه کشور نیز اعلام کرده ایم‌ تا ایده های جدید خود را اعلام‌ کنند.

وی بیان کرد: ۱۰ مربی ثابت در این مناطق داریم. در کتابخانه نیز به طور متوسط ۶ مربی داریم.

کد خبر 390497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha