مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
۰ نفر

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از عزل شهردار ناحیه ۲ منطقه یک به‌دلیل اهمال و کوتاهی در عمل به وظایف خود در ماجرای قطع درختان خیابان ولیعصر‌(عج) خبر داد.

هشتم‌ماه گذشته بود كه خبرنگار همشهري در پي درخواست برخي از شهروندان، گزارش مردمي از وضعيت تعدادي از درختان محدوده خيابان‌هاي پسيان و قرني در خيابان وليعصر را تهيه كرد. در اين گزارش عنوان شده بود كه نزديك به 20اصله چنار به دلايل نامعلومي هرس يا سربرداري شده‌اند.

اگرچه يكي از شهروندان مدعي بود نمايشگاه خودروي جديد اين اقدام را انجام داده تا تابلوهاي تبليغاتي‌اش بهتر ديده شود. پس از اين، شهردار منطقه يك و مديرعامل سازمان بوستان‌ها و فضاي سبز شهرداري تهران و معاون دادستاني تهران از محل بازديد به عمل آوردند و سپس ماجرا وارد فاز جديدي شد.

بر همين اساس، علي‌محمد مختاري، مديرعامل سازمان بوستان‌ها و فضاي سبز شهرداري تهران خبر داد كه علاوه بر شهردار ناحيه۲ منطقه يك، معاون شهردار ناحيه و شهردار شب ناحيه نيز از خدمت تعليق و به هيأت تخلفات اداري معرفي شدند. وي با اشاره به قطع درختان خيابان وليعصر(عج) توسط شركت نگين‌خودرو اظهار كرد:

با توجه به نگاه سختگيرانه شهردار تهران نسبت به هرگونه تخلف كارمندان، بلافاصله پس از اطلاع مسئولان شهرداري منطقه يك‌ نسبت به قطع درختان وليعصر(عج) دستورات لازم براي عزل شهردارناحيه، معاون شهردار ناحيه و شهردار شب ناحيه ۲ از سوي شهردار منطقه به‌دليل اهمال در انجام وظايف صادر شد. وي با بيان اينكه سازمان بوستان‌ها و فضاي سبز شهرداري تهران نيز شكواييه‌اي در اين خصوص تنظيم و تقديم معاون دادستان تهران كرد، ادامه داد: مسئولان دادستاني تهران و در رأس آنها آقاي تورك (معاون دادستاني تهران) روز بعد از قطع درختان به محل مراجعه كرده و با بررسي همه زوايا و كنترل دوربين‌هاي مداربسته اطراف محل تخلف را شناسايي كردند.

مديرعامل سازمان بوستان‌ها و فضاي سبز شهرداري تهران از احضار متخلفان به دادستاني تهران خبر داد و گفت: روز گذشته دادستاني تهران، شهردار ناحيه و معاون بركنار شده ناحيه را در كنار مسئول فضاي سبز منطقه يك احضار كرد. مختاري با تأكيد بر برخورد دادستاني با مالك متخلف شركت نگين‌خودرو تصريح كرد: علاوه بر اين، موضوع تخلف در كميسيون ماده ۷ طرح شد و اعضا به اتفاق، رأي بر جريمه مالك به اندازه سه‌برابر عوارض صادر كردند كه اين به‌معناي جريمه بالغ بر ۴ميليارد تومان مالك است. همچنين، اعضا با اعمال ماده۴ اصلاح قانون، ماده ۶۸۶ قانون مجازات اسلامي و غرس دوبرابر محيط بن درختان در اطراف خيابان وليعصر(عج) موافقت كردند.

براساس تبصره يك ماده ۶ لايحه قانوني حفظ و گسترش فضاي سبز، درصورتي كه فرد يا افرادي فضاي سبزي را تخريب كنند يا عمداً از بين ببرند، محل مذكور با حكم قوه محترم قضاييه به نفع محرومان به فضاي سبز براي استفاده عموم تبديل مي‌شود.

کد خبر 390217

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha