همشهری آنلاین: یک سازمان نظارتی در آلمان فروش ساعت‌های هوشمند ویژه کودکان را در این کشور ممنوع کرد و این تجهیزات را ابزارهای جاسوسی نامید.

ساعت

براساس گزارش BBC،اين سازمان پيشتر نيز فروش عروسكي متصل به اينترنت به نام "دوست من كايلا" را به دلايلي مشابه ممنوع كرده‌بود. 

آژانس تنظيم مقررات ارتباطات راديويي شبكه فدرال (Federal Network) از والديني كه براي فرزندان خود چنين ساعت‌هايي خريداري كرده‌اند درخواست كرد به سرعت آنها را از بين ببرند. به گفته يك متخصص اين تصميم مي‌تواند صنعت تجهيزات آنلاين را متحول سازد.

به گفته كن مونرو متخصص امنيت شركت پن‌تست‌پارتنر ابزارهاي هوشمندي كه از امنيت ضعيفي برخوردارند امكان تجاوز به حريم خصوصي را ايجاد مي‌كنند و اين موضوع زماني زماني كه با كودكان در ارتباط باشد، بسيار نگران‌كننده مي‌شود. به گفته وي فقدان مقررات درباره اينترنت اشيا شگفت‌آور است و باعث شده تا شركت‌هاي توليد‌كننده محصولات هوشمتدي را به فروش برسانند كه به شكلي خطرناك غيرايمن هستند.

مونرو مي‌گويد استفاده از مقررات حريم خصوصي براي ممنوعيت استفاده از اين محصولات مي‌تواند تحولي بزرگ ايجاد كرده و مانع از توليد محصولات غيرايمني شود كه امنيت كودكان را به خطر مي‌اندازند. 

براساس مقررات جديد تاكنون اقدام‌هايي عليه چندين شركت توليد‌كننده صورت گرفته‌است. به گفته رئيس آژانس شبكه فدرال، والدين از اين ساعت‌ها براي تحت نظر گرفتن مخفيانه كودكان خود در خارج از خانه استفاده مي‌كنند. اين ساعت‌ها كه شركت‌هاي زيادي توليد آن را در آلمان به عهده دارند، معمولا ويژه كودكان 5 تا 12 سال توليد مي‌شوند و بيشتر آنها به سيم‌كارتي مجهزند كه از قابليت برقراري ارتباط تلفني برخوردار نيست و تنها مي‌توان از طريق اپليكيشني آن را كنترل كرد.

در ماه اكتبر شوراي مصرف‌كنندگان نروژ اعلام كرد برخي از اين ساعت‌ها در ارسال و ذخيره‌سازي داده‌ها دچار نقص بوده و داده‌ها را بدون رمزنگاري ذخيره مي‌كنند. اين به آن معني است كه افراد غريبه با استفاده از ساده‌ترين تكنيك‌هاي هك مي‌تواند حركت كودكان را تحت نظر بگيرند يا موقعيت كودك را به دروغ جاي ديگري نشان دهند.

دو شركت گيتور و GPS for Kids كه اصلي‌ترين شركت‌هاي مورد تمركز اين آژانس هستند درپي وضع مقررات جديد اعلام كرده‌اند به سرعت نقص‌هاي امنيتي خود را برطرف خواهند كرد. به گفته شوراي مصرف‌كنندگان نروژ اين ممنوعيت پيامي قدرتمند براي توليد‌كنندگان خواهد بود تا در توليد محصولات ويژه كودكان نهايت امنيت را رعايت كنند.

کد خبر 389952

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha