همشهری آنلاین: سازمان جهانی بهداشت در باره عواقب بهداشتی جداسازی "غیرقابل تحمل" نوار غزه به وسیله اسرائیل پس از پیروزی حماس هشدارداد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سازمان  جهانیبهداشت(WHO) دوشنبه 10 دسامبر (19 آذر) در جریان یک گردهمایی در بیت‌المقدس نگرانی شدید خود را از قطع سوخت‌رسانی به نوار غزه بوسیله اسرائیلی‌ها را که بیمارستان‌های این منطقه را تحت تاثیر قرار داده و دسترسی محدود به درمان‌های خارجی جان افراد دچار بیماری‌های وخیم را به خطر انداخته است، ابراز کرد.

دمتر آمبروگیو مانتی، رئیس نمایندگی WHO در نوار غزه و ساحل غربی در این کنفرانس گفت: "وضعیتی از جداسازی جسمی و روانی ایجاد شده که غیرقابل تحمل شده است."

او افزود : "ما به عنوان متخصصان بهداشت مجبوریم که این وضعیت را محکوم کنیم و جامعه بین‌‌المللی نیز نمی‌تواند این وضع را تحمل کند."

اسرائیل پس از تسلط‌ یافتن جنبش حماس در نوار غزه این منطقه را به جز به کمک‌های انسانی ضروری بسته است.

سازمان جهانی بهداشت و نمایندگی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در این کنفرانس از همه طرف‌های درگیر خواستند که تضمین کنند در آینده همه تسهیلات بهداشتی در غزه میزان کافی سوخت و برق دریافت کنند.

به گفته WHO رد درصدی از تقاضاها برای درمان بیماران در اسرائیل در سه ماه گذشته باعث مرگ تعدادی از آنها  شده است.

به گفته هداس زیو، مدیر سازمان "پزشکان طرفدار حقوق بشر" اسرائیلی‌ها چگونگی تعیین موارد انسان‌دوستانه را کنترل می‌کنند و باعث انسداد کامل سیستم درمانی شده‌اند.

کد خبر 38935

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز