همشهری آنلاین: شیوع وبا موضوعی است که از دیروز به لیست نگرانی‌های مناطق زلزله زده افزوده شده است. در همین رابطه یکی از نیروهای اورژانس حاضر در منطقه، از بستری شدن یک بیمار مشکوک به وبا در بیمارستان کرمانشاه خبر داد.

زلزله - کرمانشاه

نادر پورحسن از كادر اورژانس آذربايجان شرقي در گفتگو با خبرنگار همشهري آنلاين در رابطه احتمال شيوع وبا در مناطق زلزله زده، گفت: بايد اطلاع بدهم كه تا الان، يك نفر مشكوك به بيماري وبا در بيمارستان كرمانشاه بستري شده است.

او شيوع وبا را وابسته به شرايط آب و هوايي دانست و توضيح داد:اگر هوا همينطور گرم بماند امكان شيوع وبا است اما اگر براساس پيش بيني هواشناسي، هوا سرد شود،‌اين احتمال از بين مي‌رود.

لازم به ذكر است كه ابراهيم شكيبا رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه نيز امروز نسبت به اپيدمي وبا ابراز نگراني كرده بود. او در اين رابطه گفته بود:«نگرانی که ما داریم بحث زباله‌های شهر است که راه آب‌ها را گرفته و در اطراف چادرها پراکنده است. این زباله‌ها می‌توانند اپیدمی بیماری‌های مختلف از جمله وبا را رقم بزنند.با توجه به وضعیت فعلی فاضلاب، بارندگی هفته آینده می‌تواند منجر به اپیدمی وبا در منطقه شود.»

 

 

 

 

کد خبر 388824

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha