آذری جهرمی: انتظار می‌رود شرکت‌های اینترنتی در شیوه جدید فروش اینترنت ثابت بر مبنای سرعت، بسته‌های تشویقی متنوعی برای کاربران کم‌مصرف و سایرین طراحی کنند.

ابهامات چگونگي تعيين نرخ بسته‌هاي غيرحجمي توسط اپراتورها و زيان كاربران كم‌مصرف و پر‌مصرف با احتساب تعرفه بر‌مبناي مصرف منصفانه، موجب واكنش وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و تأكيد وي بر نبود نگراني براي كاربران مذكور شد.

اعلام تعرفه‌هاي اينترنت پرسرعت غيرحجمي و مقايسه حداقل تعرفه اين خدمات در طرح جديد با طرح پيشنهادي مسكوت مانده قبلي، نبود زيرساخت‌هاي ارائه اينترنت پر‌سرعت بر بستر سيم مسي و روند كند ارائه آن بر بستر فيبر نوري ازجمله انتقاداتي بود كه درگزارش چهارشنبه هفته گذشته روزنامه همشهري به آن اشاره شده بود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ديروز(جمعه) در واكنش به اين انتقادها به ايرنا گفت: كاربران كم‌مصرف اينترنت مي‌توانند نياز خود را از اپراتورها تأمين كنند و انتظار مي‌رود در شيوه جديد فروش اينترنت ثابت بر‌مبناي سرعت، شركت‌هاي ارائه‌دهنده خدمات اينترنت، بسته‌هاي تشويقي متنوعي براي انواع مشتركان طراحي كنند. محمدجواد آذري‌جهرمي افزود: بازار، بازاري رقابتي است؛ به‌نحوي كه اپراتورها در ارائه اينترنت بر مبناي ADSL و موبايل در بازار به ارائه خدمات پرداخته‌اند.

همچنين سرويس‌هاي تلفن همراه هنوز اقدام به ارائه بسته‌هاي حجمي مي‌كنند و كساني كه حجم كمي مصرف مي‌كنند، مي‌توانند سراغ اپراتورهاي همراه بروند. وي با بيان اينكه هنوز براي كم‌مصرف‌ها بازار خريد و جدول مناسب وجود دارد، اظهار داشت: نكته ديگر اين است كه سازمان تنظيم مقررات راديويي سقف تعرفه را مشخص مي‌كند. امروز قيمت يك گيگا‌بايت اينترنت 3هزار تومان در خدمات ثابت است،

ولي در بازار رقابتي مي‌توانيد آن را هزار تومان نيز خريداري كنيد. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اعلام اينكه ما مدل را عوض كرده و سقف را تغيير داديم و طبيعتاً در اين فضاي رقابتي، خدمات براي اقشار كم‌درآمد با نرخ‌هاي پايين ارائه خواهد شد گفت: اينكه اصل قضاوت را روي بسته‌اي كه به تازگي ارائه شده و وجود آن نيز بر تغيير مدل استوار است، قرار دهيم به‌نظرم زود است و بايد اجازه دهيم تا شركت‌ها، فهرست خدمات خود را ارائه دهند و بسته‌هاي تبليغاتي و خدمات ويژه اپراتورها براي ارائه به مشتري‌ها مطرح شود تا بتوانيم در اين زمينه اظهارنظر كنيم.

  • عملياتي شدن رجيستري تا سه هفته ديگر

محمد‌جواد آذري‌جهرمي همچنين پنجشنبه هفته گذشته در حاشيه يازدهمين نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال در جمع خبر‌نگاران با اشاره به روند اجراي طرح رجيستري اعلام كرد: مردم به‌عنوان كاربر نهايي در طرح رجيستري بايد كمترين بلاتكليفي را داشته باشند و اين طرح حداكثر تا 3هفته آينده وارد مرحله عملياتي خواهد شد. محمد‌جواد آذري‌جهرمي افزود: اكنون همه سامانه طرح رجيستري(كدداركردن گوشي‌هاي تلفن همراه) آماده است و تنها دغدغه‌اي كه براي اعلام مدل‌هاي موجود وجود دارد،

ديده‌شدن همه قسمت هاي(ماژول) سيستم است كه برخي از آنها غيرفني است. بايد اطمينان حاصل شود وقتي اين سيستم اجرا مي‌شود مردم به‌عنوان كاربر نهايي دچار كمترين اختلال مي‌شوند. وي با بيان اينكه اكنون برخي قسمت‌ها هنوز باقي مانده است و تلاش خود را به‌كار گرفته‌اند تا به آن برسند اظهار داشت: همه تلاش اين است كه كمترين سردرگمي به سمت كاربر نهايي باشد كه اين امر نيازمند اطلاع‌رساني با بسته‌هاي تبليغي در حال پخش است.

کد خبر 388773

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha