همشهری آنلاین: سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: تا زمانی که شرایط به وضعیت سفید باز نگردد، تجهیزات آمبولانس، اورژانس هوایی و بیمارستان‌های صحرایی در مناطق زلزله‌‌زده پابرجا هستند.

سرپرست اورژانس کشور

به گزارش همشهري آنلاين، پيرحسين كوليوند، درباره اقدامات اورژانس به زلزله زدگان گفت: از همان ساعات ابتدائي وقوع حادثه، ١٠٠ تيم واكنش سريع به سمت سرپل ذهاب، ثلاث باباجاني و اسلام آباد غرب اعزام شد چراكه خسارات در اين نواحي بيشتر است و البته استان‌های كردستان و آذربايجان هم از اثرات زلزله متاثر شده بودند كه با ارزيابي‌هاي تيم ارزياب اين نگراني برطرف شد.

او افزود: ٧٠ آمبولانس و ٨ اتوبوس آمبولانس در مناطق حادثه ديده مستقر شدند و با توجه به اينكه از مراسم اربعين زمان زيادي نگذشته، تجهيزاتي كه به شهرها بازگشته بودند، به مناطق زلزله زده فراخوانده شدند.

كوليوند با بيان اينكه ارتش، سپاه و پدافندغيرعامل در انتقال مصدومان كمك‌هاي زيادي در انتقال مصدومان به ما كردند، اظهارداشت: انتقال مصدومان از زمان وقوع حادثه ظرف مدت ٢٠ ساعت بدون ايجاد كوچكترين عارضه اي براي مصدومان، به بيمارستان‌ها انجام شد كه يكي از بهترين عمليات‌هاي سازمان اورژانس كشور و وزارت بهداشت محسوب مي‌شود.

او گفت: در بيمارستان‌ها، خدمات خوبي به مصدومان ارائه شد و برخي از آنها قطع عضو شده بودند كه با عمل جراحي به موقع، درحال حاضر شرايط خوبي دارند.

سرپرست اورژانس كشور بيان كرد: با توجه به اينكه بيمارستان‌ها در برخي نقاط تخريب شده بود، ٦ بيمارستان صحرايي مجهز را در آن مناطق مستقر كرديم.

او با اشاره به اينكه دارو، تجهيزات و برآورده‌هاي خوني را به ميزان كافي وجود تامين كرديم، ادامه داد: خوشبختانه از حيث منابع انساني نيز كمبودي وجود نداشت.

كوليوند گفت: در اين حادثه روستاهاي زيادي متاثر از زلزله شده بودند و ما در بررسي هايمان، ١٥٠٠ روستا را ارزيابي كرديم و تمام مصدومان را به مراكز و بيمارستان‌ها منتقل كرديم.

او بيان كرد: با استقرار آمبولانس به همراه تيم بهداشتی درمانی در روستاها، خدمات سرپايي نيز به زلزله زدگان ارائه شد.

سرپرست اورژانس كشور با بيان اينكه تمام مردم از خدمات وزارت بهداشت و سازمان اورژانس كشور راضي هستند، ادامه داد: در بيمارستان ها، ١٤٤٠ عمل جراحي انجام شد كه در نوع خود بي نظير بوده و جزو شاهكارهاي وزارت بهداشت محسوب مي‌شود كه بايد از وزير بهداشت براي تربيت چنين كادر درماني و نيروي انساني تشكر كرد، ضمن اينكه طرح تحول سلامت نيز توانست نظام درماني خوبي را در سطح كشور پوشش دهد.

او گفت: در حال حاضر در مناطق زلزله زده بحث نگهداري و اسكان زلزله زدگان، خودمراقبتي ، بهداشت و آمادگي‌هاي روحي رواني مطرح است كه با حضور همكاران تيم بهداشت و سلامت روان اين مشكل هموار مي‌شود، ضمن اينكه تا زماني كه شرايط به وضعيت سفيد برنگردد، تجهيزات آمبولانس و اورژانس هوايي و بيمارستان‌هاي صحرايي پابرجا هستند و به مردم عزيز و شريف كشورمان در استان‌هاي غربي كه دچار مصيبت شده اند، خدمات ارائه مي‌دهند.

کد خبر 388733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha