همشهری آنلاین: افزایش ابر، بارش باران‌، گاهی رعدوبرق و وزش باد از بعد‌از‌ ظهر یکشنبه هفته آینده در برخی نقاط شما‌ل غرب و غرب پیش بینی می‌شود؛ روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده در مناطق کوهستانی و سردسیر مناطق مذکور بارش برف دور از انتظار نیست.

به گزارش فارس، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی‌، ‌در سه روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود که در شهرهای صنعتی و پر جمعیت با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا همراه است.

در این مدت در استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات اردبیل در برخی ساعات افزایش ابر و بارش خفیف و پراکنده دور از انتظار نیست.

درمناطق غربی کشور، تا روز شنبه هفته آینده جو پایدار بوده و نوسان دمایی قابل توجهی پیش‌بینی نمی‌شود‌‌؛ از بعد‌از‌ظهر یکشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در برخی نقاط شما‌ل غرب و غرب افزایش ابر، بارش باران‌، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

این سامانه در روز دوشنبه هفته آینده تقویت شده و به تدریج بخش‌هایی از مرکز را نیز در بر می‌گیرد؛ روز سه‌شنبه نیز در نیمه غربی کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال غرب و غرب، بارش برف دور از انتظار نیست.

‌آسمان کرمانشاه ‌فردا صاف و روز شنبه هفته آینده صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات وزش باد و افزایش ابر‌ پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در کرمانشاه 19 و صفر درجه خواهد بود.

‌آسمان تهران‌ در دو روز آینده صاف همراه با غبار محلی‌ پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 16 و 6 درجه خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 20 آبان‌ماه سال جاری 10 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 12.5 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری تا این تاریخ 80 درصد بارش سال گذشته است.

بیشترین میزبان بارش در هفته هفتم سال زراعی متعلق به منطقه کیاشهر استان گیلان به میزان 113 میلی‌متر بوده است.

کد خبر 388702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha