همشهری آنلاین: سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی گفت: هم اکنون افزون بر ۴۵ هزار زائر پیاده رضوی در قالب ۹۲۶ کاروان در جاده‌های منتهی به مشهدالرضا در حرکت هستند.

کاروان زائران پیاده رضوی

به گزارش ايرنا، حسین رضایی با اعلام اين خبر افزود: بخشی از این کاروان‌ها از استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، سمنان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی هم اینک در جاده‌های استان‌های خراسان شمالی و رضوی به سمت مشهد می‌آیند.

وی ادامه داد: به منظور خدمت‌رساني مناسب به زائران پیاده رضوی ظرفیت اسکان 65 هزار نفر در طول جاده‌های خراسان رضوی فراهم شده است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی همچنین گفت: به همه کاروان‌های زیارتی توصیه شده است دستورالعمل خودمراقبتی را که در دوره آموزشی مربوطه ارائه شده به دقت و حساسیت رعایت کنند. زائران از ورود افراد ناشناس به کاروان ممانعت و در محل ایستگاه‌های صلواتی و امامزادگان اتراق کرده، از شانه خاکی تردد و به توصیه‌های پلیس توجه و در صورت بروز مساله‌ای، موضوع را نخست به پلیس و بعد به جمعیت خدمتگزاران زئران پیاده اعلام کنند.

وی افزود: امروز معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی از جاده نیشابور و ایستگاه‌های صلواتی مسیر بازدید و کمبودها را بررسی کرد.

رضایی همچنین مشارکت مردم را در خدمت به زائران پیاده رضوی ضروری توصیف و بیان کرد: مردم از برخی استان‌ها در این زمینه ورود كرده‌اند؛ چنان که یک نانوایی در جاده نیشابور در محل ایستگاه صلواتی رباط خاکستری از سوی خیران شهر آران و بیدگل استان اصفهان راه‌اندازی شده است که نان تازه کل ایستگاه‌های صلواتی این محل تا منطقه ملک آباد را تامین می‌کند. یک ایستگاه هم از شهرستان ورامین در مشهد مستقر می‌شود.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند کمک‌های خود را برای زائران پیاده رضوی به صورت غیرنقدی به ستاد جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی واقع در مشهد، خیابان فدائیان اسلام، بین فدائیان اسلام 2 و 4 تحویل دهند و یا با شماره تلفن 38597070 تماس بگیرند.

بر اساس برآوردها، امسال در ایام پایانی ماه صفر 320 هزار زائر پیاده به مشهد الرضا وارد می‌شوند. پارسال 270 هزار زائر پیاده به مشهد مشرف شدند.

کد خبر 388380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha