همشهری آنلاین: مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه برنامه‌های ترویج فرهنگ و سیره رضوی در پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در ۷۷ کشور و ۲ هزار و ۴۰۰ نقطه جهان برگزار شد، گفت: گستره اجرای برنامه‌های رضوی در شانزدهمین دوره جشنواره به ۱۰۰ کشور و ۳ هزار نقطه جهان افزایش پیدا خواهد کرد.

اكبر شيخ در نشست شوراي بين‌الملل شانزدهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) در محل سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، با اشاره به برگزاري همايش‌هاي «عقلانيت و معنويت در سيره رضوي» در 8 كشور، افزود: اين همايش‌هاي علمي با همكاري وزارت علوم و رايزني فرهنگي ايران در كشورها و دانشگاه‌هاي كشور مقصد همزمان با شانزدهمين دوره جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

مديرعامل بنياد بين‌المللي امام رضا(ع) از اعزام 10 گروه مبلغ امام رضا شناس به كشورهاي افغانستان، پاكستان، عراق و هند در سال جاري براي برگزاري سخنراني‌هاي تبليغي در زمينه سيره رضوي خبر داد و گفت: هفته فرهنگي شب‌هاي خراسان نيز تا دو ماه ديگر در آلمان برگزار مي‌شود.

به گفته دبير شانزدهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع)، مستند دهه كرامت در مشهد، قم و شيراز به زبان اسپانيولي ساخته شده است.

كارانديش رئيس هيئت مديره بنياد بين‌المللي امام رضا(ع) نيز با يادآوري تاكيد هيئت مديره اين بنياد بر ترجمه آثار ارزشمند در حوزه سيره و فرهنگ رضوي به زبان‌هاي مختلف، گفت: لازم است از امكاناتي غير از اعتبارات و امكانات اداري و نهادي نيز براي ترويج فرهنگ رضوي بهره بگيريم.

علي‌اصغر كارانديش عصر امروز در نشست شوراي بين‌الملل شانزدهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) در محل سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، با بيان اين مطلب گفت: براي ترويج فرهنگ رضوي شايسته است كه فعاليت‌ها را فقط معطوف به محدوده يك سري كشورهاي خاص كنيم و كشورهايي كه شايد تعداد مسلمانان آنان چندان هم زياد نيست را در نظر داشته باشيم.

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: ظرفيت‌هاي زيادي از جمله دانشجويان و نخبگان مذهبي و علاقمند در كشورهاي مختلف داريم كه مي‌توانند براي فعاليت‌هاي عرصه ترويج فرهنگ رضوي در سطح بين‌الملل بسيار موثر عمل كنند؛ بنابراين لازم است از امكاناتي غير از اعتبارات و امكانات اداري و نهادي نيز براي اين منظور بهره بگيريم.

وي درباره ظرفيت خبرگزاري رضوي جهت ترويج فرهنگ رضوي نيز اظهار داشت: در داخل كشور به اندازه كافي مطالب به زبان فارسي درباره سيره رضوي و رسانه براي انتشار آنها در دسترس مردم وجود دارد. بنابراين لازم است به سمت ترجمه محتواها به زبان‌هاي مختلف برويم. البته در كنار ترجمه بايد توليد محتواي مناسب هم داشته باشيم.

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: يكي از خلأهايي كه در حال حاضر وجود دارد و به اندازه كافي نتوانسته‌ايم بر روي آن كار كنيم، بحث توليد محتواي تاثيرگذار و متناسب با مخاطبان مختلف است. در فضاي مجازي اين خلأ را داريم و بايد در راستاي توليد محتواي متناسب با بيان و زبان فضاي مجازي گام برداريم و محتوا طوري بسته‌بندي شود كه بتواند مخاطب را جذب كند.

به گزارش خبرگزاري رضوي، كارانديش با اشاره به برگزاري همايش‌هاي «عقلانيت و معنويت در سيره رضوي» كه همزمان با شانزدهمين دوره جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) در چند كشور برگزار خواهد شد، تصريح كرد: اين همايش‌ها نبايد صرفا در قالب يك مراسم دو روزه و چهار سخنراني كليشه‌اي برگزار شود كه در اين صورت اثر مثبت نخواهد داشت. بلكه انتظار اين است برنامه‌ريزي همايش‌هاي علمي به نحوي باشد كه فضاي مباحثه و گفت‌وگوي دو طرفه را فراهم كند و بتوانيم به سوالاتي كه از سوي شركت‌كنندگان مطرح مي‌شود پاسخ دهيم و آنها را به مرحله اقناع برسانيم.

رئيس هيئت مديره بنياد بين‌المللي امام رضا(ع) بر مردمي شدن فعاليت‌هاي بنياد بين‌المللي امام رضا(ع) در داخل و خارج كشور تاكيد كرد و گفت: اگر اين مراسم مردمي نشود و صرفا با اتكا به اعتبارات دولتي و نهادي انجام شود، اثر لازم را بر روي جامعه نخواهد داشت بنابراين هم حضور مردمي در برنامه‌ها و هم جلب كمك‌هاي مردمي براي تامين امكانات بسيار ضروري است.

کد خبر 384749

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha