یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: روزنامه ساندی تایمز گزارش داد، چهل تن از اعضای پارلمان انگلیس از حزب محافظه‌کار ترزا می با امضای نامه‌ای برای برکناری او از رهبری حزب و برکناری از نخست‌ وزیری ، موافقت کرده‌اند.

این تعداد نماینده در واقع هشت قانونگذار کمتر از آن چیزی است که برای به جریان انداختن رقابت درون حزبی با هدف تعیین مجدد رهبر لازم است؛ در صورت به حدنصاب رسیدن امضاها ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس از کار کنار گذاشته می‌شد و یک محافظه‌کار دیگر جای او را می‌گرفت.

ترزا می از زمان برگزاری انتخابات زودهنگام در هشتم ژوئیه که فکر می‌کرد بتواند مجددا اکثریت مطلق را در دست بگیرد ولی ناکام ماند، برای تاکید بر اختیارات خود تقلا می‌کند.

از دست دادن کرسی‌ها پارلمانی اعتماد اعضای محافظه‌کار را به ترزا می خدشه‌دار کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از  رویترز، دولت می که بر سر چگونگی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا دچار اختلاف شده و با چندین مورد رسوایی وزیرانش روبه‌رو شده، هنوز نتوانسته است بر شرایط سیاسی آشفته که موضع لندن را در مذاکرات بریگزیت تضعیف می‌کند، سیطره یابد.

پیش از این تلاش برای برکنار کردن ترزا می پس از سخنرانی فاجعه‌بار او در کنفرانس سالانه حزب محافظه‌کار ناکام ماند اما بسیاری از محافظه‌کاران همچنان از عملکرد نخست‌وزیرشان ناراضی ماندند و صحبت‌ها درباره رقابت درون حزبی برای تعیین رهبر از بین نرفت.

کد خبر 388183

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha