شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۲
۰ نفر

رضا رفیع: از منابع موثق اطلاع یافتیم که دوستان ما در سینما، نقب زده‌اند به حریم خرم سلطان در ترکیه عثمانی و ازهنرپیشه ترکیوی آن، سرکار خانم«نورگل یشیلچای»، دعوت به عمل آورده‌اند که تشریف خودشان را بیاورند ایران و در فیلم«جن زیبا»بازی کنند.

خب قدمشان روي چشم. ما كه حسود و بخيل نيستيم. براي پيشرفت سينماي ايران، بايد تن به

هر كار ارزنده‌-ولولرزنده- داد بلكه سينما يك تكاني بخورد و دچار لرزشي شود.

در عرصه فرهنگ و هنر، اينگونه تعاملات متقابل، بسيار مثبت و ارزنده است و دل‌ها را به هم نزديك مي‌كند و باب رفت‌وآمد را باز؛ آن هم در دوران پسابرجام كه غلامحسين بنان با آن صداي مخملي‌اش گفت:«باز ‌اي الهه‌ناز، با دل من بساز...كاين غم جانگداز، برود ز‌برم...»كه قطعا منظور، غم و غصه فروش نرفتن فيلم و قصه گيشه است؛ گيشه و هنرپيشه!

اسم فيلم هم كه الحمدلله به‌قدر كافي از جذابيت لازم برخوردار است و اصطلاحا هوا مي‌طلبد؛ به‌خصوص كه در اين برهه حساس كنوني، بحث جن هم مطرح است و دوست خوبم علي درستكار عزيز، مجري توانمند و صاحب‌نظر تلويزيون نيز هر از گاهي در برنامه علمي و عميق «اين شب‌ها»يش (البته پيش از آنكه ممنوع‌التصوير شود)، كارشناسان جن‌شناسي را مي‌آورد و با آنها گفت‌وگوهاي تخصصي خوبي مي‌كرد كه لااقل مردم عزيز ما از حيث جن، پرسش بي‌پاسخي نداشته باشند و از ديگرسو، مواظب سوءاستفاده از جن هم باشند.همين دوسه روز پيش، روزنامه‌اي تيتر زده بود كه«اصغر جن گير دستگير شد».

طرف با ادعاي باطل كردن طلسم و جادو به كمك جن، به منزل رفيق دانشگاهي‌اش رفته بود و بعد از مسموم كردن او، 20ميليون طلا و جواهر، به سرقت برده بود. نظر منبع موثق: به هرحال، درخصوص دعوت ازهنرپيشه تركيوي(نورگل خانم) براي بازي در فيلم جن زيبا، نظرات مختلفي مطرح است:

1- نگاه مثبت اين است كه خب حتما لازم بوده و اصلا اينجور بده‌بستان‌هاي هنري خيلي خوب است و باعث جهاني شدن سينما و زنده بودن سينما مي‌شود. حتي اجنه هم خوش‌شان مي‌آيد تا چه رسد به ما كه آدميزاديم و دل داريم. اينجور رفت‌وآمدهاي سينمايي بايد عادي شود. همين چند روز پيش هم استاد پرويز پرستويي از ايران رفتند به آمريكاي جهانخوار و لس‌آنجلس بي‌بندوبار كه در فيلم «لس‌آنجلس- تهران» بازي كنند.

2- و نگاه منفي هم اين سؤال را مطرح مي‌كند كه خب مگر ما در داخل كشور، كمبود هنرپيشه داريم كه برويم از خارج وارد كنيم؟ اين همه هنرپيشه بيكار يا كم‌كار!....حتي در زمينه جن هم مگر در كشور خودمان كم جن زيبا داريم كه از تركيه بياوريم؟آن هم از حريم خرم سلطان!...يك سرچي در فضاي مجازي با كليد واژه عمل زيبايي به عمل آوريد تا ملاحظه بفرماييد چقدر جن زيبا داريم. عموما هم متحدالشكل!... واقعا برجام با ما چه كرد؟!... چرا نيروهاي خودجوش نمي‌ريزند بيرون؟!

کد خبر 388016

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha