جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رهبران ۲۱ کشور حوزه اقیانوس آرام وارد شهر دانانگ ویتنام شد‌ه‌اند تا از جمعه نشست دو روزه‌اى را برگزار کنند.

apec vietnam

احتمال دارد دستور کار نشست اپک شامل همکارى اقتصادى و سرمايه گذارى در زيرساخت‌ها باشد.

شينزو آبه، نخست وزير ژاپن، دونالد ترامپ، رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا، و شى جين پينگ، رئيس جمهور چين، در ميان شرکت کنندگان در اين گردهمايى هستند.

انتظار مى‌رود رهبران شرکت کننده پيرامون ارتقا همکارى اقتصادى عمدتا از طريق تجارت آزاد گفت و گو کنند. آنها احتمالا تطابق دادن محيط‌هاى تجارت و سرمايه گذارى با عصر ديجيتال را نيز مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند داد. احتمال دارد ضوابط مربوط به سرمايه گذارى در زيرساخت‌ها نيز موضوع عمده ديگر مباحث آنها باشد.

نخست وزير ژاپن در نظر دارد بر ضرورت تقويت چارچوب‌هاى تجارت آزاد چند جانبه تأکيد کند. وى احتمالا تأکيد خواهد کرد که تجارت آزاد و باز و همچنين سرمايه گذارى براى رفاه و کاميابى و ثبات منطقه آسيا-اقيانوس آرام ضرورى هستند.

در حال حاضر، توجهات بر اين امر متمرکز شده است که آيا اين رهبران قادر خواهند بود پيرامون همکارى اقتصادى به اتفاق نظر دست يابند يا خير. در خلال گفت و گوهاى وزيران پيش از اين اجلاس سران، آمريکا موضع خود دائر بر اولويت دادن به مذاکرات دوجانبه و نه توافق‌هاى چند جانبه را روشن و آشکار کرد.

کد خبر 387958

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha