دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۵
۰ نفر

گروه سلامت: اداره ‌کل دامپزشکی استان تهران در راستای اجرای سیاست‌های بهداشتی و مسئولیت‌های حاکمیتی خود 5 تن از فرآورده‌های خام دامی شامل گوشت گوساله، مرغ و ماهی که بنا به تشخیص کارشناسان و همچنین نتایج آزمایشگاهی غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شده بود را بنا به حکم مراجع قضائی معدوم کرد.

این در حالی است که طی ماه جاری میزان 2 تن میگو و همچنین 5 تن گوشت گوسفند، گوساله و مرغ هم به علت آلودگی میکروبی معدوم شده بود.

زنجیره نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر تولید گوشت قرمز و سفید از دامداری شروع شده که با پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دام و همچنین بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان و سپس بازرسی قبل از کشتار و حذف دام‌های آلوده از چرخه مصرف انسانی و بعد از آن بازرسی بهداشتی لاشه و آلایش آن در کشتارگاه و نهایتاً حمل‌ونقل بهداشتی به مراکز عرضه و نظارت بر عملکرد این مراکز ادامه پیدا می‌کند.

بنا به گزارش روابط عمومی دامپزشکی استان تهران، در 8 ماهه سال‌جاری، حدود 160 رأس گاو مبتلا به سل و بروسلوز (تب مالت) در دامداری شناسایی و حذف شده‌اند.

همچنین 3هزار و 74 رأس لاشه گاو و گوسفند و بز و تعداد 400هزار قطعه آلایش دامی شامل جگر، دل و قلوه در کشتارگاه‌های دام، و 237هزار و 671 قطعه مرغ در کشتارگاه‌های طیور و158هزار و 312 کیلوگرم فرآورده‌ از اماکن عرضه، ضبط و معدوم‌سازی شده است.

پلمپ 51 باب مرکز عرضه نیز از دیگر اقدامات سازمان دامپزشکی استان تهران جهت حفظ سلامت مردم این استان بوده است.

لذا از عموم شهروندان عزیز درخواست می‌شود به هیچ وجه فرآورده‌های گوشتی مورد نظر را که مهر یا برچسب معتبر دامپزشکی ندارد استفاده ننموده و جهت ذبح دام به هر منظوری از جمله نذورات و قربانی فقط به مراکز معتبر مراجعه نموده و دام زنده خود را تحت نظر کارشناسان دامپزشکی خریداری کرده و در همان مکان نیز در شرایط بهداشتی و با نظارت کشتار کنند.

ضمناً شماره تلفن‌های 8ـ66917167 و 37ـ55060035 در شهر تهران و شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها آماده پاسخگویی و راهنمایی به شهروندان عزیز هستند.

کد خبر 38792

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز