مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۰:۱۸
۰ نفر

ثبت نام از متقاضیان دریافت آرم طرح ترافیک از 25 شهریور ماه جاری آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  گفت: آرم های فعلی تا پایان مهر 85که برای تمامی متقاضیان واجد شرایط آرم های جدید صادر شود ، معتبر خواهد بود .

به گزارش سما ، مهندس سید جعفر هاشمی تشکری صبح امروز  دوشنبه در نشست مطبوعاتی که در خصوص صدور آرمهای جدید طرح ترافیک برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران گفت: محدوده طرح ترافیک تا قبل از آذرماه سال گذشته 31 کیلومتر بود که با بروز شرایط اضطراری در وضعیت آلودگی هوا و به تبع آن اجرای طرح زوج و فرد این محدوده با افزایش 4/2 برابری ( 43 کیلومتر افزایش) به 74 کیلومتر در نهایت توسعه پیدا کرد.

وی با اشاره به مشکلات و سختیهایی که در پی توسعه محدوده طرح ترافیک در کلان شهر تهران برای اقشار مختلف ایجاد شده بود گفت: در پی بروز این وضعیت آژانسها، رانندگان تاکسی،ادارات دولتی، شرکتها و بیماران خاص از جمله اقشاری بودند که نیاز مبرم و ویژه به دریافت آرم طرح ترافیک داشتند.

هاشمی تشکری با بیان اینکه در سال جاری سهمیه صدور آرم های جدید طرح ترافیک علی رغم افزایش 4/2 برابری محدوده، بیشتر نشده است تصریح کرد: در همین راستا تصمیم گرفتیم بین 10 تا 20 درصد سهمیه سایر سهمیه بگیران آرمهای طرح ترافیک در سالهای گذشته را کاهش دهیم تا بتوانیم پاسخگوی تقاضاهای جدید باشیم.

وی با بیان اینکه ثبت نام از متقاضیان دریافت آرم درسال جاری به صورت اینترنتی خواهد بود  تصریح کرد: با سیستمی شدن صدور مجوزهای آرم ترافیک هیچ مدرکی به طور مستقیم از شهروندان دریافت نخواهد شد بلکه اطلاعات و مدارک مورد نیاز از طریق استعلام در شبکه ها و نهادهای مرتبط با این امر اخذ خواهد شد.

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ، از آنجا که جلوگیری از اتلاف وقت و ازدحام طولای شهروندان در صفهای طویل مهمترین مزیت اجرای روش اینترنتی در صدور آرمهای طرح ترافیک است بنابراین لازم است شهروندان قبل از اقدام برای درخواست به صدور مجوز طرح ترافیک حتما مشکلاتی را که در خصوص هریک از مدارک مورد نیاز با نهادهای مرتبط با این امر دارند مرتفع کرده تا زمانیکه سازمان ترافیک قصد دریافت اطلاعات از نهادهای مرتبط با قضیه  را دارد بتواند به اطلاعات صحیحی در این زمینه دسترسی پیدا کند.

هاشمی تشکری همچنین در خصوص نحوه صدور آرم های طرح ترافیک برای سهمیه های عادی و انفرادی گفت: امسال برای سهمیه های عادی به دو روش آرم صادر خواهد شد: که در روش اول افرادی که دسترسی به شبکه اینترنت دارند به نشانی www.tehran.ir که لینک ثبت نام برای دریافت مجوز دراین آدرس به ثبت رسیده می توانند با شبکه سازمان حمل و نقل و ترافیک ارتباط برقرار کرده و اطلاعات مورد نیاز را از این طریق برای ما ارسال کنند ضمن اینکه حتما باید شماره ملی و کد پستی فرد متقاضی  را در محل مورد نظر درج شود.

وی ادامه داد: در صورت مثبت بودن پاسخ سازمان ترافیک به درخواست آنها برای صدور آرم باید برای واریز پول مجددا در همین سایت اقدام کنند.

وی با اشاره به روش دوم برای صدور آرم برای افراد عادی گفت: همچنین برای افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند طبق هماهنگی های به عمل آمده با اداره پست قرار است 70 دفتر پستی در تهران اطلاعات مورد نیاز را از متقاضیان دریافت و شرکت پست به نمایندگی از متقاضی این اطلاعات را وارد سیستم کرده و پاسخ سازمان ترافیک را چه مثبت و چه منفی به متقاضی اعلام کند.

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران ، این سازمان هیچ هزینه ای در این رابطه  از متقاضیان دریافت نخواهد کرد تنها اداره پست برای ارسال پاسخ مثبت یا منفی به درب منازل افراد متقاضی 1500 تومان دریافت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای 140 سازمان دعوتنامه ارسال شده است گفت: از شنبه هفته آینده به مدت یک ماه کار اطلاعات مورد نیاز از طریق شبکه اینترنت و سایر نهادهای مرتبط اخذ خواهد شد و پس از اتمام این فرصت نوبت  افرادی است که قصد دارند به صورت آزاد از طریق اینترنت برای دریافت مجوز اقدام کنند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه آرمهای فعلی طرح ترافیک قطعا تا پایان مهرماه جاری اعتبار خواهند داشت تصریح کرد: آرمهای جدید طرح ترافیک علاوه بر داشتن نقشی از برج میلاد دارای ویژگیهای خاصی است به طوریکه شماره پلاک خودرو مانند سالهای گذشته بر روی این آرمها پانچ نشده بلکه دقیقا بر روی آنها درج می شود که این کار می تواند به ماموران کمک کند تا در صورت لزوم به راحتی قابل مطابقت دادن باشد.

وی ادامه داد: همچنین این کارت دارای بارکدی در بالای شماره پلاک است که کار کنترل پلاک را ساده تر خواهد کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از برخورد جدی با تخلفاتی همچون جعل و سوء استفاده از آرم های طرح ترافیک با عناوین مختلف خبر داد و گفت: تنها مرجع مجاز برای صدور آرم طرح ترافیک ، شهرداری تهران و سازمان حمل و نقل و ترافیک به نمایندگی از این مجموعه است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته دست کم روزانه بیش از 20 مورد آرم جعلی طرح ترافیک شناسایی و با متخلفان برخورد شده تصریح کرد: پس از اعلام شکایت از سوی ما متخلفین به مراجع قضایی معرفی و علاوه بر جزای نقدی دست کم به سه ماه حبس محکوم شدند.

تشکری هاشمی از صدور 86 هزار و 700 برگ آرم جدید طرح ترافیک برای سال جدید خبر داد و گفت: البته پیشنهاد 5 هزار سهمیه اضافه برای آژانسها، سرویسهای مدارس و بیماران خاص به شورای عالی ترافیک ارسال شده که تاکنون نظر مساعدی در این زمینه اعلام نشده و سهمیه سال جاری نیز فعلا همچون سال گذشته است ضمن اینکه قرار است برای موارد خاص مانند جانبازان و بیماران خاص از سهمیه سایر سهمیه بگیران 20 درصد کاهش یافته و به این متقاضیان اختصاص یابد که البته این مقدار نیز جوابگو نخواهد بود.

وی با بیان اینکه متقاضیان دریافت آرمهای جدید طرح ترافیک باید حتما پلاک جدید خودرو دریافت کرده باشند تصریح کرد: در سیستم اینترنتی ارائه شماره ملی و کد پستی متقاضیان دریافت آرم الزامی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان ترافیک همچنین از کنترل بیشتر محدوده طرح ترافیک در آینده نزدیک خبر داد و گفت: طبق هماهنگی های به عمل آمده قرار است در آینده با نصب سیستمهای هوشمند به صورت گیت های ورودی به محدوده خودروهای فاقد آرم طرح ترافیک شناسایی و نسبت به آنها اعمال قانون شود اما تا آن زمان به عنوان نخستین گام قرار است خودروهایی که پلاک جدید دریافت کرده باشند اجازه ورود به محدوده طرح ترافیک را داشته باشند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه تعرفه صدور آرم های طرح ترافیک برای افراد حقیقی در سال جاری بنا به نظر مساعد شهردار تهران افزایش نخواهد یافت تصریح کرد: فقط تعرفه سهمیه بگیران در حد قابل قبولی افزایش یافته که هزینه آن نیز صرف بهبود ایمنی در ترافیک خواهد شد.

وی در خصوص قیمت تعرفه های آرمهای طرح ترافیک گفت: جانبازان دارای مشکلات حرکتی ده هزار تومان، خبرنگاران و بیماران خاص 20 هزار تومان، خانواده شهدا، آزادگان، مینی بوسها و اتوبوسها 50 هزار تومان، نهادهای انقلابی و ستادهایی مانند امر به معروف ونهی از منکر، دفتر حوزه های علمیه، کارمندان دولت و اعضای هیات علمی دانشگاه ها 65 هزار تومان، خودروهای دولتی وابسته به دولت شامل شرکتها، سازمانها 220 هزار تومان و شرکتهای خصوصی و مجموعه نمایندگی های خارجی 350 هزار تومان می توانند آرم طرح ترافیک بگیرند.

به گفته تشکری هاشمی ، هزینه تعویض آرم طرح ترافیک 10 هزار تومان و صدور المثنی 35 هزار تومان است.

وی در خصوص نحوه صدور آرم طرح ترافیک برای خبرنگاران گفت: همچنین تمام روزنامه ها و خبرگزاری‌ها برای ارسال درخواست خود باید به نشانی اینترنتی teraffic@tehran.ir ارسال کرده تا ظرف مدت 72 ساعت تا یک هفته پس از دریافت اطلاعات از سوی سازمان ترافیک نسبت به صدور آرم برای خبرگزاری ها اقدام شود.

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، ارسال آدرس روزنامه ، تلفن تماس ، نام مدیرمسئول ، اسامی مقاضیان و شماره پلاک خودروهای سهمیه گیران خبرنگاری از مهم‌ترین اطلاعاتی است که باید از طریق سایت به سازمان ارسال شود.

کد خبر 3878

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز