همشهری آنلاین: خبرگزاری رسمی یمن (سبا) گزارش داد که شورای عالی سیاسی این کشور در واکنش به اقدام اخیر دولت سعودی و متحدانش در بستن گذرگاه‌های یمنی و تشدید وخامت اوضاع انسانی در یمن، تهدید کرد که فرودگاه‌ها و بنادر عربستان و امارات را هدف قرار می‌دهد.

 شورای عالی سیاسی یمن: فرودگاه ها و بنادر عربستان و امارات را هدف قرار می دهیم

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری سبا، دولت ریاض به بهانه شلیک موشک بالستیک «برکان اچ2» از سوی نیروهای یمنی به سمت فرودگاه «ملک خالد» در ریاض همه گذرگاههای مرزی زمینی، هوایی و دریایی این کشور را بست؛ اقدامی که در پی آن بیش از 20 میلیون یمنی از آن متضرر و اوضاع انسانی در این کشور وخیم تر می شود.

شورای عالی سیاسی یمن همچنین در واکنش به این اقدام عربستان، با صدور بیانیه ای تاکید کرد: بستن همه گذرگاه های یمن نهایت و عمق جنگ را نشان می دهد. این جنگ سعودی با حمایت آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم یمن است.

در بیانیه شورای عالی سیاسی یمن آمده است: آنچه دشمن طی سه سال گذشته موفق به تحقق آن نشده ، امروز هم نمی تواند محقق کند. ماجراجویانی که به اقداماتشان برای نابودی یمن و اشغال آن تحت عناوین مختلف، ادامه می دهند باید این مساله را بفهمند. به آنها می گوییم باید اطمینان داشته باشید که سلاح و توان نظامی ما امروز قادر است که شما را از جایی که نمی دانید، هدف قرار دهد و نابود کند. اراده ما نابود شدنی نیست، روند تاریخ در منطقه در آینده تغییر خواهد کرد.

این شورای یمنی تاکید کرد: همه فرودگاه ها، بنادر و مناطقی که برای دشمن مهم است، هدف مستقیم سلاح های یمنی قرار خواهد گرفت و این (دفاع از خود) حق مشروع و قانونی است که همه ادیان و مذاهب آن را تائید کرده اند.

شورای عالی سیاسی یمن همچنین از کشورهای اسلامی، ملت ها، نهادها و سازمان های مدنی خواست که در برابر این حملات شدید و خطرات علیه یمن و مردمش بایستند.

شورای عالی سیاسی یمن همچنین تاکید کرد: وظیفه ما اکنون دفاع از وطن است، در حال حاضر بررسی گزینه های بیشتر و مهم تری برای جلوگیری از محاصره هر چه بیشتر یمن در دستور کار قرار دارد.
این بیانیه ادامه داد: از گزینه های در دسترس علیه دشمن، شلیک موشک بالستیک «برکان 2» و استفاده از سامانه دفاع دریایی جدید است.

بر اساس این گزارش، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، شنبه ‌شب با یک فروند موشک بالستیک دوربرد از نوع «برکان‌2»، فرودگاه بین‌المللی «ملک خالد» در ریاض پایتخت عربستان را هدف قرار داد.

شورای سیاسی یمن با تبریک به ملت مقاوم این کشور برای کسب این دستاورد نظامی مهم، اعلام کرد که حمله موشکی به فرودگاه ملک خالد غرور و سلطه طلبی دشمن را شکست و میزان توسعه توانمندی های یمنی را به تصویر کشید.

شورای عالی سیاسی یمن تاکید بر آمادگی کامل و تام نیروهای یمنی با توجه به چالش ها و شرایط دشواری که این کشور به سبب محاصره همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی دارد، اعلام کرد که توانمندی های نظامی ما به حدی پیشرفت کرده که می تواند اغلب ماشین های نظامی ائتلاف عربی به رهبری سعودی،امارات و حامیانشان را مشخص و رصد کند.

شورای عالی سیاسی یمن با به سخره گرفتن ادعاهای دشمن درباره قاچاق موشک و تجهیزات نظامی از ایران به یمن، افزود: دشمن با توسل جستن به این اعادهای دروغین، حلقه محاصره را بر مردم یمن تنگ تر کرده و با هدف گرسنگی دادن به ملت و به زانو درآوردن آنها، همه گذرگاه های یمنی را بسته است. دشمن در میدان نظامی شکست خورده و اکنون از این طریق می خواهد به اهدافش برسد.

این شورا تصریح کرد: ما تاکید می کنیم که دشمن در صدد آن است که از رسیدن مواد اساسی و فرآوردها های نفتی به بندر «الحدیده» جلوگیری کند، آن هم در شرایطی که جامعه جهانی به وظایف خود در قبال یمن و جلوگیری از حملات ائتلاف دشمن، عمل نمی کند. ما نیز در این وضیعت سکوت نخواهیم کرد و گزینه های بیشتر و مهم تری را برای مبارزه با محاصره بررسی خواهیم کرد.

شورای عالی سیاسی یمن با هشدار درباره ادامه سکوت شرم آور جهانی در قبال یمن، اعلام کرد: ما به کشورهای عضو ائتلاف درخصوص عواقب نپذیرفین گفت و گوهای صلحی که بارها اعلام کرده ایم و حملاتی که انجام می دهند، هشدار می دهیم. تاکید می کنیم این حق ما است که از خود، آبرو، زمین، شرافت و کرامت مان دفاع کنیم.

ترکی المالکی سخنگوی فرماندهی ائتلاف عربی به رهبری سعودی روز دوشنبه اعلام کرد : پس از حمله موشکی نیروهای یمنی به ریاض، عربستان تمامی مرزهای آبی، خاکی و هوایی خود با یمن را بست.

فرماندهی ائتلاف عربی- آمریکایی در بیانیه خود حمله موشکی شبه نظامیان انصارالله به عربستان را اقدام جنگی علیه ریاض دانست و حق این کشور را در دفاع از مردم و خاک خود بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل محفوظ می‌داند.

کد خبر 387751

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha