یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: ۲۳ درصد از مردم ایران دچار نوعی از اختلالات روانپزشکی‌ هستند که از این تعداد‌ ۶۰ درصد‌ افسردگی‌ دارند.

 ۶۰ درصد از مبتلایان به اختلالات روانپزشکی، افسرده‌اند

علیرضا‌ رئیسی‌ معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: با بالا رفتن آستانه تحمل‌، مقابله با انواع ناهنجاری‌ها برای افراد‌ راحت می‌شود و آنها رویکرد‌ بهتری‌ در مواجهه با مسائل مختلف پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: هر چه روحیه‌ نقدپذیری‌ افراد‌ بالاتر باشد، روحیه‌ مقابله با انواع ناهنجاری‌ها و مسائل مختلف‌ جامعه‌ در آنها قوی‌تر می‌شود و کسانی که نقدپذیر‌ نیستند خیلی سریع از کوره‌ در می‌روند‌ و در دراز‌ مدت دچار مشکلات و آسیب‌های روحی و روانی می‌شوند.

رئیسی‌ با بیان اینکه افراد دارای سلامت روحی و روانی‌، قوانین جامعه را بهتر رعایت می‌کنند، افزود: افرادی که دچار اختلالات روانی نیستند قوانین جامعه و همچنین فرهنگ آن را به درستی رعایت می‌کنند و در مواجهه‌ با مسائل مختلف کمتر دچار اختلالات رفتاری‌ و یا مشکلات روحی و روانی می‌شوند.

وی عنوان کرد: 23 درصد از مردم ایران نیز دچار نوعی از اختلالات روانپزشکی‌ هستند که از این تعداد‌ 60 درصد‌ به افسردگی‌ دچارند.

  • ارتباط شیوع افسردگی با بیکاری و طلاق

رئیسی‌ با بیان اینکه‌ بیکاری‌ و طلاق‌ افسردگی‌ می‌آورد، تأکید کرد: افراد افسرده، معمولاً گرفتار مشکلات اقتصادی‌، بیکاری‌، طلاق‌ هستند. چنین افرادی‌ معمولاً منزوی‌ می‌شوند که در این میان ساکنان شهرها‌ در مقایسه با روستاییان‌ بیشتر افسردگی دارند.

وی یادآور شد: برای پیشگیری از شیوع افسردگی بسته‌های توانمندسازی‌ ارائه شده و وزارت بهداشت در حوزه پیشگیری و غربالگری‌ اقدامات خوبی را انجام داده است.

کد خبر 387407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha