همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه سطح آتش‌سوزی در دکل نفتی رگ سفید وسیع است، گفت:‌ با توجه به این حجم آتش ۳۰ تا ۴۰ روز طول می‌کشد تا آتش مهار شود.

آتش دکل نفتی رگ سفید

اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب، اظهار داشت: هیاتی از مجلس نیز برای بررسی علت حادثه آتش‌سوزی در این منطقه عازم شده و پیگیری‌هایی را انجام دادند اما شدت آتش و حجم آن به حدی بود که جرثقیلی که در آن اطراف وجود داشته را پرت کرده است.

وی افزود: سطح آتش‌سوزی وسیع است و مانند برخی چاه‌ها نیست که از یک منطقه بتوان آن را مهار کرد و از فاصله ۱۰۰ متری هم امکان نزدیکی به آتش وجود ندارد زیرا حرارت بسیار بالاست و حالت مکنده دارد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نمونه این تجربه را در میدان نفتی نفت‌شهر هم داشته‌ایم، گفت: در حال حاضر امکان نزدیکی به آتش وجود ندارد اما تعداد ۶۰ تا ۷۰ کامیون در آن منطقه مستقر هستند و سعی دارند مخزن آبی را درست کنند تا بتوانند به نوعی بخشی از آتش را اطفاء کنند.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس همچنین بیان کرد: سیستم اطفای حریق و حفاری سابقه طولانی در زمان جنگ و پس از آن دارد و بر اساس استانداردها از توان و تجربه بالایی هم برخوردار هستند اما منطقه صعب‌العبور است. امیدواریم که بتوانند راهکارهای مناسبی را برای مهار آتش اتخاذ کنند.

وی در پایان گفت:‌ پس از تعطیلات یک هفته‌ای مجلس برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه از مدیران شرکت ملی نفت دعوت به عمل می‌آید تا گزارشی را در این زمینه به کمیسیون انرژی ارائه دهند.

چاه نفتی147 رگ سفید روز یکشنبه (7 آبان ماه) در حین عملیات حفاری بوسیله دکل 95 فتح دچار فوران گاز و حریق شد.

کد خبر 387277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha