پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: جمعی از پیشکسوتان عرصه مطبوعات کشور با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها تجلیل شدند.

نمایشگاه مطبوعات

به گزارش ایرنا، همزمان با ششمین روز از برپایی بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، شامگاه چهارشنبه مراسم تجلیل و قدردانی از حدود 20 پیشکسوت عرصه مطبوعات کشور و اهالی قلم در محل روزنامه مستقل برگزار شد. 

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم به اعضای انجمن پیشکسوتان توصیه کرد که سعی کنند تشکل آنها فراگیر باشد و گفت: اگر عمومیت اعضای انجمن در عضوگیری به خوبی رعایت نشود در آینده شاهد اتفاقات ناگواری از قبیل شکل گیری شعبات دیگر انجمن پیشکسوتان خواهیم بود.

حسین انتظامی ادامه داد: تاثیرات مطلوب این انجمن می‌تواند بر تولیدات روزنامه نگاری کشور مشهود و قابل لمس باشد.
وی از هیات مؤسس انجمن پیشکسوتان مطبوعات خواست که در عضوگیری، سخت گیر باشند و اسیر تعارفات نشوند و اینگونه نباشد که تا فردی، تقاضای عضویت کرد فوراً به عنوان پیشکسوت در انجمن پذیرفته شود زیرا اگر سخت گیری نباشد، افراد غیر حرفه‌ای در انجمن جای افراد حرفه‌ای و نخبه را خواهند گرفت.

انتظامی تاکید کرد: با وجود تمام احترامی که برای همه دست اندرکاران مطبوعاتی قائلم، معتقدم در تعریف عضو پیشکسوت انجمن روزنامه نگاران، کسی که دارای سی سال سابقه کار مستمر در روزنامه بوده است بر کسی که سی سال کار فصلنامه کرده، ارجحیت دارد.

معاون مطبوعاتی تصریح کرد: روزنامه نگار باید تک شغله باشد زیرا کسی که دارای 10 شغل است و همزمان مقاله هم می‌نویسد و خودش را روزنامه نگار می‌داند، واقعاً چنین فردی روزنامه نگار نیست.

نماینده مدیران مسئول نشریات در هیات نظارت برمطبوعات به هیات موسس انجمن پیشکسوتان مطبوعات توصیه کرد، عملکرد آنها در انجمن به گونه ای باشد که اعتماد اعضا نسبت به تشکل مخدوش نشود.

مسعود شهامی پور، رئیس هیات مؤسس انجمن پیشکسوتان هم در مراسم تجلیل از نیم قرن فعالیت حرفه‌ای پیشکسوتان روزنامه نگاری از توجه و همکاری معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در تشکیل این انجمن تشکر کرد و گفت: تاسیس انجمن با هدف انتقال تجربیات پیشکسوتان به نسل جوان شکل گرفته است تا از طریق کمیته‌های مختلف تخصصی، روزنامه نگاران جوان را آموزش دهیم.

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، پنجم آبان با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.

کد خبر 387101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha