یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
۰ نفر

مرد جوان برای سرقت از خانه همسایه نقشه شومی کشید. او خودش را مأمور اداره آب جا زد و با همدستی دوستش زن همسایه‌ را به باد کتک گرفت تا طلاهای او را سرقت کند.

اين اتفاق صبح 20شهريور امسال در منطقه فشافويه تهران رخ داد. آن روز زن جوان بعد از رفتن شوهرش به محل كار همراه فرزندان خردسالش در خانه تنها بود كه صداي زنگ در بلند شد. زن، گوشي آيفون را برداشت و صداي مردي را شنيد كه مي‌گفت مأمور اداره آب است و آمده تا رقم كنتور را يادداشت كند.

او در را باز كرد و همزمان خودش هم به داخل حياط رفت اما در همين هنگام خود را در برابر 2مرد ديد كه يكي از آنها نقاب به چهره داشت. زن جوان وحشت كرده بود و خواست از همسايه‌ها كمك بخواهد كه مردان ناشناس به او حمله كردند و دهانش را بستند و با كشاندن وي به داخل خانه، آنقدر كتكش زدند كه از حال رفت. آنها سپس با تهديد اين زن به قتل خود و فرزندانش، النگوهاي او را به همراه همه طلاهاي موجود در خانه سرقت كردند و پا به فرار گذاشتند. با گزارش اين ماجرا به پليس، تيمي از مأموران راهي محل حادثه شدند.

زن جوان چهره يكي از سارقان را به‌خاطر داشت اما ديگري نقاب زده بود و چهره‌اش مشخص نبود. اينكه يكي از دزدان نقاب به‌صورت داشته، شك مأموران را برانگيخت. آنها حدس زدند كه وي فردي آشناست و براي اينكه از سوي شاكي شناسايي نشود صورتش را پوشانده بود. مأموران در ادامه متوجه شدند روزي كه اين اتفاق رخ داده بود، پسر جوان همسايه به نام محمد بالاي پشت‌بام خانه‌شان حضور داشته است.

محمد زيرنظر گرفته شد و در ادامه معلوم شد يكي از دوستان صميمي‌ او به نام اسماعيل سابقه سرقت دارد و پيش از اين زندان را تجربه كرده است. مأموران تصوير او را از بايگاني پليس بيرون كشيدند و به شاكي نشان دادند و وي تأييد كرد كه اسماعيل همان سارقي بوده كه نقاب به‌صورت نداشت.

با اين اطلاعات دستور بازداشت اسماعيل و محمد صادر شد و هر دوي آنها در عمليات همزمان دستگير شدند. جوان همسايه(محمد) كه چاره‌اي جز اعتراف نداشت به مأموران گفت: من از وضعيت مالي خانواده شاكي خبر داشتم و ديده بودم كه او هميشه طلاهاي زيادي همراه دارد. مي‌دانستم كه شوهرش هر روز صبح به سر كار مي‌رود و او و فرزندان خردسالش در خانه تنها مي‌مانند. براي همين نقشه سرقت كشيدم و قرار شد با كمك اسماعيل آن را عملي كنيم. او ادامه داد: روز حادثه به پشت‌بام رفتم و منتظر ماندم تا شوهر شاكي از خانه خارج شود. پس از آن همراه اسماعيل به مقابل در خانه آنها رفتم و زنگ زديم و با معرفي خود به‌عنوان مأمور اداره آب نقشه سرقت را عملي كرديم.

طلاهايي كه سرقت كرديم حدود 20ميليون تومان ارزش داشت اما مالخر آنها را 10ميليون تومان خريد كه پولش را تقسيم كرديم. به گزارش همشهري، سرهنگ حسين زارع، رئيس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: در ادامه تحقيقات خريدار اموال مسروقه نيز دستگير شد و هر دو متهم با قرار قانوني در بازداشت به‌سرمي‌برند. وي از كساني كه از سوي متهمان هدف سرقت قرار گرفته‌اند خواست كه براي طرح شكايت به پايگاه نهم آگاهي مراجعه كنند.

کد خبر 386676

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha