همشهری آنلاین: مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق در نامه‌ای به پارلمان اقلیم کردستان عراق ضمن اعلام عدم تمایل وی برای تمدید پست ریاست این منطقه خواهان عدم اصلاح قانون ریاست منطقه کردستان عراق و اقدامات قانونی برای جلوگیری از خلاء قانونی شد.

 متن نامه مسعود بارزانی در کناره گیری از پست ریاست منطقه کردستان عراق

به گزارش ايرنا از اربيل متن نامه بارزانی به شرح زیر است:

« براساس درخواست شماره 128 در مورخ 12.7. 2017 میلادی که خواهان برگزاری انتخابات ریاست منطقه و پارلمان اقلیم در تاریخ  1 . 11 .2017  شدیم، اما بنا به دلایل سیاسی، امنیتی، فنی و نبود کاندیدای کمیسیون عالی انتخابات و همه پرسی این منطقه، برگزاری انتخابات تعلیق شد.

و با استناد به اینکه در 24 .10 .2017 میلادی فعالیت پارلمان منطقه کردستان عراق برای دو دوره قانونگذاری تمدید شد، از این رو در خصوص پست ریاست این منطقه اعلام می کنم که بعد از1 . 11 . 2017  ادامه فعالیتم را در این سمت رد می کنم و نباید قانون ریاست منطقه کردستان نیز اصلاح گردد، لذا ضروری است برای عدم ورود به خلاء قانونی در حوزه های انجام وظایف و اختیارات رئیس منطقه کردستان عراق، پارلمان تشکیل جلسه داده و این موضوع را حل و فصل کند.

بنده نیز به عنوان مسعود بارزانی، پیشمرگه در میان مردم سرزمینم و نیروهای پیشمرگه عزیز به مبارزه و فعالیت خویش در راستای تحقق حقوق ملتمان و حفاظت از دستاوردهای ملت ادامه خواهم داد.

بر اساس این نامه مسعود بارزانی برای همیشه از پست ریاست منطقه کردستان عراق کناره گیری می کند و از اول نوامبر دیگر رئیس این منطقه نخواهد بود.»

کد خبر 386670

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha