همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر تدوین استانداردها و توسعه خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت گفت: با رایزنی مسئولان و در صورت تامین اعتبار، بدهی‌های بیمه سلامت به مطب‌ها پرداخت می‌شود.

بیمه سلامت

به گزارش ایسنا، جلال سعیدپور در همایش توانمندسازی بیمه شدگان بیمه سلامت کشور در هتل رامسر گفت: هدف از برگزاری این همایش پر رنگ‌تر شدن نقش مردم در نظام سلامت و حرکت به سوی نظام سلامت مردم محور است‌.

وی افزود: بر اساس استانداردها نظام‌های سلامت، باید به سمت مردم محوری حرکت کرده و شاهد مشارکت بیشتر مردم و فعالیت‌های مرتبط با سلامت باشیم و در همین راستا نیازمند مشارکت مردم هستیم. در توانمند سازی بیمه کوشا بوده و با بررسی راهکارها جهت ارتقای بیمه فعالیت داریم.

مدیرکل دفتر تدوین استانداردها و توسعه خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت افزود: ۵۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند که جزء جمعیت هدف ۴۰ میلیونی قرار دارند و به دلیل گستردگی کار بیمه، نیازمند تلاش تمام دست اندرکاران در این حوزه هستیم.

وی درباره مشکل بیمه سلامت از سوی مطب‌های خصوصی در عدم پذیرش دفترچه بیمه سلامت گفت: با توجه به مشکلاتی که در زمینه تامین منابع مالی نظام سلامت پیش آمده و مشکلات حادث شده و با تعامل مسئولان، بودجه برای بیمه سلامت تامین و به زودی این مشکل حل می‌شود.

سعیدپور گفت: ۹۵ درصد اعتبارات بیمه سلامت دولتی بوده و وابسته به بودجه‌هایی است که از طرف دولت اتخاد می‌شود و با تامین منابع باید شاهد تحول در نظام بیمه سلامت کشور باشیم.

مدیر کل بیمه سلامت استان مازندران نیز در این همایش اظهار کرد: یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت استان مازندران تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

رسول ظفرمند گفت: از این جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دفترچه‌های روستایی بیمه سلامت دارند و مابقی در صندوق‌های کارمندان، سایر اقشار و بیمه سلامت همگانی عضو هستند.

وی افزود: با دستور حاکمیتی قصد داریم هیچ فردی در استان بدون بیمه نباشد و به دنبال استعلام و شناسایی افراد فاقد بیمه هستیم تا تحت پوشش قرار دهیم.

کد خبر 386662

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha