همشهری آنلاین: رئیس سازمان محیط زیست با حضور در نشست شورای شهر تهران در خصوص وضعیت محیط زیست تهران به موارد متعددی اشاره کرد.

عیسی کلانتری

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی کلانتری؛ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در هفدهمین جلسه شورای شهر تهران حاضر شد و از مشکلات زیست محیطی استان تهران و زمینه‌های همکاری میان سازمان محیط زیست و مدیریت شهری صحبت کرد.

او در ابتدای اظهاراتش با اشاره به معضل آلودگی هوا و نقش عمده ماشین‌های سنگین در آلودگی هوای تهران گفت: سال 69 قانونی برای حمایت از صنعت خودرو به تصویب رسید که بر اساس این قانون خودروها پنج سال فرصت دارند استانداردهای خود را به حد جهانی برسانند اما از این قانون 30 سال گذشته است و هنوز صنعت خودروسازی به این مهم نرسیده است.

کلانتری با تاکید بر اینکه سازمان محیط زیست و مدیریت شهری به تنهایی نمی‌تواند از پس مشکلات زیست محیطی تهران برآید، ادامه داد: صنعت خودروسازی باید بگوید در طول این چند سال چه کار کرده است؟ صنعت لاستیک‌سازی ما نیز در همین وضعیت قرار دارد.

رئیس سازمان محیط زیست در ادامه به تعامل میان شهرداری، شورای شهر و سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد و ادامه داد: ما در خدمت شما هستیم و وظایف قانونی خود را دنبال خواهیم کرد. مقام معظم رهبری نیز حامی هوای پاک هستند، در نتیجه باید وارد عمل شویم و از حرف بگذریم.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه میان این سازمان با شهرداری تهران گفت: پارک پردیسان حالتی بیمارگونه داشت و در حال از بین رفتن بود از همین رو مقرر شد برای رفع مشکلات تفاهم نامه ای با شهرداری منعقد شد. این پارک عمومی است و درهای آن به روی مردم باز است.

او در ادامه به بحث آلودگی منابع آب تهران اشاره کرد و افزود: سدهایی که آب شرب تهران را تامین می‌کنند محل شستشوی دام بوده‌اند و همه می‌دانیم که چه بیماری‌هایی از این طریق منتقل می‌شود و این شامل سد لار و سد جارجرود نیز می‌شود.در هرحال ما برای حفاظت از منابع آب نیازمند کمک شهرداری و شورای شهر هستیم.

وی افزود: در همین راستا منطقه حفاظت شده در اطراف سدها را تشدید کرده‌ایم. هرچند محیط‌بانان ما به شدت مظلوم هستند و برای کشته شدن ساخته شده‌اند. وقتی هم که از خود دفاع می‌کنند به قصاص محکوم می‌شوند البته در این زمینه قانونی در مجلس در حال تصویب است تا با آنها هم همچون نیروهای نیروی انتظامی برخورد شود.

او ادامه داد: دربحث پسماندها نیز دیروز با آقای روحانی جلسه‌ای داشتم و به من دستور دادند تا با آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه حرف بزنم تا دو میلیارد ریال از صندوق ذخیره ارزی برای حل مشکل پسماندها از بودجه سال آینده تخصیص داده شود و امیدوار هستیم تا پایان سال آینده مشکل پسماند کشور حل شود.

رئیس سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه 30 درصد آلودگی تهران مربوط به کامیون‌هایی است که بالای 10 سال عمر دارند و شب‌ها در تهران تردد می‌کنند، افزود: هیچ کس آنها را نمی‌بیند چون خواب هستیم دیگر شعار بس است و زمان عمل رسیده است. در جنوب تهران 60 منطقه وجود دارد که زباله‌ها و لاستیک‌ها را آ‌تش می‌زنند و بعد از آ‌تش زدن آنها فلزات را می‌فروشند. یکی از قوی‌ترین مدیرکل‌ها را برای تهران انتخاب کردیم تا ظرف سه ماه آینده مشکل زباله‌سوزی در جنوب تهران حل شود.

کد خبر 386641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha