همشهری آنلاین: عوض شورای شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به آتش سوزی پالایشگاه شهید تندگویان در شهر ری گفت: باید اقدامات ایمنی با توجه به سابقه بروز این مشکل در پالایشگاه انجام می‌شد و جلوی این حادثه گرفته می شد، مسئولین باید در این خصوص پاسخگو باشند.

به گزارش ایسنا، حسن خلیل‌آبادی در هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش به موضوع حادثه آتش سوزی پالایشگاه شهید تندگویان در شهر ری اشاره كرد و افزود: در این حادثه كه ديروز رخ داد، تعدادی از کارکنان و پرسنل شریف این صنعت فوت شدند که جاي تاسف دارد و بايد به خانواده درگذشتگان تسلیت و برای مصدومین آرزوی سلامت می‌کنم.

وي با بيان اينكه در این پالایشگاه هر چند سال یکبار شاهد بروز آتش سوزی در آن هستیم، گفت: بايد اقدامات ایمنی به صورت جدی‌تری انجام شود تا شاهد تکرار این حوادث تلخ نباشیم ضمن اينكه مسئولان اين پالايشگاه بايد درباره اين حادثه پاسخگو باشند.

اين عضو شوراي شهر افزود: محل زندگی من در چهار کیلومتری پالایشگاه تهران و سه کیلومتری کارخانه سیمان شهر ری واقع شده است و این دو مرکز از محل‌های اصلی آلوده کننده شهر تهران هستند؛ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بايد برنامه‌هایی که برای رفع این آلودگی‌ها دارند ارائه می کردند. 

وی تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست باید پرچمدار مسائل محیط زیستی باشد و شهرداری و سایر ارگان‌ها در کنار این سازمان قرار بگیرند.

همچنين علی اعطا بعد از سخنان عیسی کلانتری درخصوص وضعیت محیط زیست پایتخت با طرح سوالی درخصوص بزرگراه شهید شوشتری، گفت: بزرگراه شهید شوشتری پروژه بزرگی است که تکمیل کننده رینگ کمربندی تهران است.

وی با بیان اینکه این پروژه سال‌ها به علت اختلاف نظر شهرداری و محیط زیست متوقف شده است، تصریح کرد: شهرداری اعلام کرده که برای تکمیل این بزرگراه باید یک سوم این مسیر از منطقه حفاظت شده سرخه‌حصار بگذرد که این مساله مورد انتقاد سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است اما اخیرا زمزمه‌هایی مطرح شده که سازمان محیط زیست در این خصوص کوتاه آمده است.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: برخی سازمان‌ها، توسعه‌گر هستند و برخی سازمان‌ها نیز نگاه حمایتی دارند اما اگر سازمان‌های متولی حمایت شعار توسعه بدهند، این نگران‌کننده است.

کد خبر 386621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha