همشهری آنلاین: ولیعهد عربستان سعودی بر آمادگی کشورش برای حمایت از تمدید مدت اجرای توافق کاهش تولید نفت تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، شاهزاده محمد بن سلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: این کشور آمادگی خود برای تمدید توافق کاهش تولید که تاثیرش بر متعادل شدن عرضه و تقاضا را ثابت کرده است، تایید می‌کند. تقاضای بالا برای نفت افزایش تولید نفت شیل را جذب کرده است.

شاهزاده محمد بن سلمان در مصاحبه‌ای که پنج‌شنبه گذشته درباره موضع عربستان سعودی در خصوص تمدید توافق نفتی و شرایط بازار انجام داده بود، اظهارات مشابهی را عنوان کرده بود.

وی در پاسخ به این که آیا عربستان سعودی از تمدید توافق کاهش تولید تا پایان سال ۲۰۱۸ حمایت می‌کند، به رویترز گفته بود ما از هر اقدامی برای تثبیت تقاضا و عرضه نفت حمایت خواهیم کرد. تصور می‌کنم که اکنون بازار نفت عرضه نفت شیل را جذب کرده و اکنون اوضاع دوباره متعادل شده است.

اظهارات وی از قیمت‌های نفت حمایت کرد و نفت برنت روز جمعه پنجم آبانماه برای نخستین بار از ژوییه سال ۲۰۱۵ بالای ۶۰ دلار در هر بشکه معامله شد.

عربستان سعودی که بزرگترین تولیدکننده اوپک است، این سازمان و سایر تولیدکنندگان مانند روسیه را برای محدود کردن عرضه نفت تحت یک توافق کاهش تولید با هدف کاهش سطح ذخایر جهانی و حمایت از قیمت‌ها رهبری کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک به همراه روسیه و ۹ تولیدکننده دیگر از ابتدای ژانویه سال میلادی جاری تولیدشان را حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش داده‌اند. این توافق تا مارس سال ۲۰۱۸ اجرا می‌شود، اما تمدید مدت آن در دست بررسی قرار دارد. اوپک و تولیدکنندگان غیراوپک قرار است برای تعیین سیاست نفتی در ۳۰ نوامبر دیدار کنند.

کد خبر 386613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha