همشهری آنلاین: ساعتی که بازیگر فقید برنده اسکار به مدت ۱۵ سال هر روز آن را به دست می‌بست، در یک حراجی به مبلغ ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروخته شد تا گران‌ترین ساعت حراج‌شده تاریخ لقب بگیرد.

Paul Nwman

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، پل نيومن كه براي بازي در «رنگ پول» در 1986 برنده اسكار بهترين بازيگر مرد شد، ساعت كمياب رولكس را سال‌ها روي دست خود داشت و سرانجام كار به جايي رسيد كه اين نوع خاص از ساعت‌هاي توليد 1963 تا 1970 به نام ساعت پل نيومن شناخته مي‌شد. بازيگر تحسين‌شده آمريكايي سال 2008 در 83 سالگي بر اثر پيامدهاي ناشي از ابتلا به سرطان ريه از دنيا رفت.

ژابتدا تصور مي‌شد ساعت رولكس نيومن در بهترين حالت يك ميليون پوند چكش بخورد اما بيش از 700 نفر براي حضور در اين بخش به سالن حراجي فيليپس در نيويورك هجوم بردند و خريداراني از 43 كشور با تماس تلفني آمادگي خود را براي خريدن ساعت اعلام كردند. سرانجام وقتي حراجي به پايان رسيد، يك خريدار ناشناس تلفني با پيشنهاد دادن مبلغ 17 ميليون و 752 هزار و 500 دلار صاحب ساعت گرانسنگ و ارزشمند بازيگر فقيد شد.

اين ساعت قديمي را جوآن وودوارد، همسر نيومن سال 1968 به او هديه داده و رويش نوشته بود: «آهسته بران». ستاره سينماي آمريكا عشقي وافر به موتورسواري داشت و همين امر دليل نگراني همسرش شده بود. نيومن آن ساعت را در 1984 به نامزد دخترش نل هديه داد و گرچه آشنايي اين دو جوان به ازدواج نينجاميد اما روابط ميان آنها هميشه خوب بود و ساعت نيومن با تصميم هر دوي آنها حراج شد. قرار است بخشي از درآمد حراجي به دو بنياد نل نيومن و پل نيومن اهدا شود.

کد خبر 386512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha