همشهری آنلاین: سرمربی استقلال گفت: من جادوگر نیستم که با یک دست زدن تیمم را متحول کنم اما اگر بخواهیم به گذشته فکر کنیم، نمی‌توانیم در آینده موفق باشیم.

وینفرد شفر

به گزارش  فارس، وینفرد شفر در پایان تمرین جمعه 5 آبان، استقلال در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه تحلیلش از این بازی چیست، اظهار داشت:دیروز هم گفتم که نیمه دوم خیلی خوب بازی کردیم و شانس های زیادی داشتیم و اعلام کردم پرسپولیس خیلی خوب است و بازیکنانش مدتها است کنار هم حضور دارند. وقتی ما گل نزنیم نمی توانیم ببریم. هر چه گذشت رو به توپ های بلند آورده و عصبی بودیم.

شفر تأکید کرد: ما در نیمه اول تلاش زیادی انجام دادیم و سعی داشتیم نتیجه را عوض کنیم حتی خیلی موقعیت گلزنی داشتیم ولی متأسفانه توپ‌هایمان تبدیل به گل نشد. چیزی که برای من خیلی مهم است این بود که هواداران بعد از بازی ما را تشویق کردند و همه ایستاده ما را تشویق کردند. بازیکنان به سمت آنها رفته و برایشان دست زدند ولی با وجود اینکه دربی را باختیم، هیچکس عکس‌العمل منفی در مورد تیممان نداشت و بازیکنان از این اتفاق خوشحال بودند. طبیعی است وقتی تیم می‌بازد، بازیکنان ناراحت باشند و دیروز هم اینگونه شد و حتی یک بازیکن ما گریه کرد اما باید از اینکه هستیم بهتر باشیم.

سرمربی آلمانی تیم استقلال در پاسخ به این سوال که برای بهتر شدن به چه ابزاری نیاز دارد‌،گفـت: ما باید خیلی سریع‌تر و شدیدتر بازی کنیم. در آن صحنه‌ای که پرسپولیس پنالتی گرفت، مهاجم این تیم خیلی سریع و شدید به سمت توپ حمله‌ور شد و توانست خودش را در موقعیت قرار بدهد. ما هم همین شانس مشابه را داشتیم. فرشید اسماعیلی می‌توانست در موقعیت مشابه توپ را به علی قربانی پاس بدهد و او را در موقعیت گل قرار بدهد.

شفر در پاسخ به این سوال که برانکو در نشست خبری مدعی شد شانس به افرادی رو می‌کند که شجاع باشند و آیا استقلال دیروز شجاع نبود، گفت: ما در نیمه دوم خوب بازی کردیم و موقعیت‌های زیادی داشتیم بازیکنی مثل جابر انصاری، موقعیت‌های بسیاری برای ارسال پاس به مناطق دیگر داشت و ما سه شانس گلزنی خوب داشتیم اما این همه مسائل نیست. فرصت‌ها از دست رفته و کاری نمی‌توان انجام داد ما با لول بالایی تمرین می‌کنیم و این 20 درصدی که دیشب اعلام کردم پرسپولیس از ما بهتر بود فاصله اختلاف دو تیم است که ما باید بهتر کار کنیم.

سرمربی آلمانی استقلال تأکید کرد: در بازی روز گذشته بازی دو تیم در یک سطح بود و حتی ما در بعضی از دقایق سرتر از حریف بودیم اما فقط از موقعیت‌هایمان استفاده نکردیم. شما می‌دانید بازیکنان پرسپولیس مدتی است که کنار هم بازی می‌کنند و این خیلی به آنها از نظر تاکتیکی کمک کرده است.

به گزارش فارس، وی در پاسخ به این سوال که چرا از جباروف در بازی استفاده نکرد،‌گفت: اگر جباروف را بازی می‌دادم باید ابراهیمی را در کارهای دفاعی شرکت می‌دادم در حالی که ابراهیمی زمانی که می‌خواهیم حمله کنیم و فشار بیاوریم، خوب کار می‌کند. ما باقری را کنار ابراهیمی گذاشتیم تا در کار هجومی شرکت کنند. ما هافبکی می‌خواستیم که ضربات سر را بزند مثل باقری ولی درست در یک صحنه کاری که می‌خواستیم انجام نشد و همان توپ تبدیل به پنالتی شد. اگر جباروف بازی می‌کرد، شما امروز از من سوال می‌کردید که چرا او را از ابتدا بازی دادم.

سرمربی آلمانی استقلال در پاسخ به سوالي مبنی بر اینکه یکی از انتقادات کادر فنی قبلی نتایج سینوسی آنها بود و فکر می‌کند طرفداران استقلال با توجه به اینکه او از دو بازی لیگ فقط یک امتیاز گرفته است، چقدر به وی فرصت می‌دهند،‌ گفت: شما از کجا می‌دانید طرفداران استقلال نمی‌توانند خیلی تحمل داشته باشند؟

در ادامه در خصوص سرنوشت امیر قلعه‌نویی، منصوریان، مظلومی و ... به وی توضیح داده شد که شفر پاسخ داد: فصل قبل و قبل از آن گذشته است. اگر بخواهیم در گذشته زندگی کنیم شانسی برای آینده نداریم. مسئله دوم این است که زمانی که تیم را گرفتم استقلال بیمار بود، استقلال از نظر جسمی و تاکتیکی خیلی آماده نبود. من هم که جادوگر نیستم که تا به استقلال آمدم، دستم را روی تیم بگذارم تا متحول شود. ما ابتدا باید اشتباهاتمان را برطرف کنیم. اگر قرار باشد یک مربی جدید به یک تیم بیاید و یک هفته‌ای تیمش را قهرمان کند، اینگونه همه تیم‌ها هر هفته قهرمان می‌شوند. فوتبال آنقدر راحت نیست که شما فکر می‌کنید ما باید ذهن بازیکنان را عوض کنیم تا اشتباهات قبل را تکرار نکنند.

وی افزود: امروز هم در تمرین دیدید که ما از بازیکنان می‌خواستیم که پاس بدهند و تک‌ضرب بازی کنند. آنها باید دو ضرب و سه ضرب به هم پاس بدهند. آنها باید اشتباهاتی که در گذشته دارند را برطرف کنند. وقتی یک تیم 8 یا 9 هفته نتوانسته خیلی انتظارات را برآورده کند، با یک مربی جدیدی که دو هفته است آمده نمی‌تواند به یکباره همه چیز را تغییر بدهد. شما دیدید مردم بعد از دربی ما را تشویق کردند و هیچکس اعتراض نکرد نه فقط هواداران بلکه بازیکنان هم ناراحت بودند و ما زمانی برای غمگین بودن نداریم و باید به آینده فکر کنیم. شما دیدید 40 هزار نفر دیروز استقلال را تشویق کردند و شاید دو نفر هم ناراحت باشند. چیزی که مهم است اینکه ما از گذشته خیلی بهتر بازی می‌کنیم و این مشهود است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چقدر برای موفقیت زمان می‌خواهند،‌ گفت: وقتی گل نزنیم نمی‌توانیم بازی را ببریم. این یک موضوع کاملاً طبیعی است. اگر شما بخواهید مثل گذشته عمل کنید، نمی‌توانید در آینده موفق باشید. من نمی‌خواهم تیمم 10 نفره عقب باشد و مثل فوتبال آمریکایی زیر توپ بزنیم تا به توپ برسیم. هواداران هم بازی و هم نتیجه خوب می‌خواهند فکر می‌کنم این همان چیزی است که منظور شما بود.

شفر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نقش مک درموت در استقلال چیست و آیا وی نقش پررنگی در تیم دارد، گفت:‌ اگر شما به تیم‌های آرسنال‌، منچستر، بایرن‌مونیخ و منچسترسیتی را ببینید، آنها هم همین کار را انجام می‌دهند. این منم که به مک درموت می‌گویم که در تمرین چه کار کند. من تمرین را نگاه می‌کنم و بعضی وقت‌ها آن را متوقف می‌کنم. مک درموت آماده‌سازی و اجرای تمرینات را بر عهده دارد.

شفر در خصوص ناراحتی هواداران استقلال از داوری و اینکه خود او هم ظاهرا در برخی دقایق ناراحت بود،‌ گفت: وقتی استادیوم پر است، کار برای داور راحت نیست. شما دیدید 7 کارت زرد به ما داد و 3 کارت زرد به آنها اما آنها هم به اندازه ما خطا کردند. دیدید که حتی یک کارت زرد را به یک اشتباه به یک بازیکن دیگر داد. بازیکن آنها باید اخراج می‌شد اما داور اشتباه کرد. همه اشتباه می‌کنند و فقط داور نیست که دچار اشتباه می‌شود. من نمی‌توانم الان بگویم داور بد بود. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا استقلال به مهاجم در نیم فصل دوم نیاز دارد یا خیر، گفت: من دیروز با بازیکنانم در مورد منشا مهاجم حریف صحبت کردم. به آنها گفتم که او زیاد توپ می‌گیرد و توپ را نگه می‌دارد در حالی که ما در نیمه اول توپ را زیاد از دست دادیم. ما باید بیشتر با مهاجمانمان کار کنیم و آنها باید بیشتر یاد بگیرند که گلزنی کنند. به آنها گفتم که باید بیایند و توپ بگیرند. شاید قبلا به شکلی بازی می‌کردیم که مهاجم بیرون از 18 قدم حریف نمی‌آمد اما باید یاد بگیرد که این کار را انجام بدهد. هافبک‌های ما باید با مهاجمان صحبت کنند تا آنها بیایند و از حریف توپ بگیرند.

کد خبر 386395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha