همشهری آنلاین: «تابستان داغ» ابراهیم ایرج‌زاد یکی از پنج فیلمی است که امسال برای به دست آوردن جایزه نقدی ۱۲۲ هزار دلاری (یک میلیون کرون سوئدـ) موسوم به جایزه ایمپکت در جشنواره فیلم استکهلم رقابت می‌کنند.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين‌ديلي، بيست و هشتمين جشنواره فيلم استكهلم هشت تا 19 نوامبر (چهارشنبه 17 تا يكشنبه 28 آبان) در پايتخت سوئد برگزار مي‌شود و علاوه بر نمايش «تابستان داغ» در بخش مربوط به جايزه ايمپكت، سينماي ايران يك نماينده در بخش مسابقه رسمي اين دوره دارد؛ «بدون تاريخ، بدون امضا» به كارگرداني وحيد جليلوند يكي از 18 فيلم حاضر در بخش رقابتي است كه در آن فيلم‌هايي از ايتاليا، آمريكا، فرانسه، اوكراين، بلژيك، ونزوئلا، شيلي، نيوزيلند، بلغارستان و... به نمايش درمي‌آيند. «بدون تاريخ، بدون امضا» دو جايزه اصلي بخش افق‌هاي جشنواره ونيز را برده و در جشنواره سنگاپور هم حضور دارد.

«تابستان داغ» كه نخستين تجربه كارگرداني ايرج‌زاد در سينماست، در سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر نامزد دريافت 13 سيمرغ بلورين شد اما در اختتاميه چندان ندرخشيد. اين فيلم اواخر تابستان امسال با درجه «نامناسب براي زير 18 سال» روي پرده سينماها رفت و تا امروز حدود يك ميليارد و 600 ميليون تومان فروخته است. جايزه ايمپكت جشنواره استكهلم (با مشاركت شهرداري پايتخت سوئد) به فيلمسازاني اعطا مي‌شود كه مي‌كوشند با فيلم‌هاي خود بر جامعه تاثير بگذارند. رقيبان «تابستان داغ» و ايرج‌زاد در اين دوره فيلم‌هايي از كانادا، تايوان، بريتانيا و لهستان هستند.

سازمان‌دهندگان جشنواره استكهلم امسال جايزه دستاورد يك عمر فعاليت پرثمر سينمايي را به ونسا ردگريو اهدا مي‌كنند. بازيگر بريتانيايي امسال پشت دوربين رفت و نخستين فيلم خود را ساخت كه مستندي است به نام «غم دريا» با موضوع بحران پناهجويان. ديگر دريافت‌كننده جايزه افتخاري جشنواره پابلو لارين، فيلمساز شيليايي است كه «نرودا» به كارگرداني او در استكهلم به نمايش درمي‌آيد.

کد خبر 386375

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha