دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عامل قدرتمند شدن ایران در منطقه خود آمریکایی‌ها هستند.

به گزارش مهر، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «آینده پژوهی در مسیر بالندگی دفاعی و امنیت» که صبح امروز در دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، تاکید کرد: دانشمندان و سیاستمداران و همگان به آینده پژوهی نیازمندند.

وی ادامه داد: ملتی که نتواند پیش بینی کند که در آینده چه مسائلی برایش رخ می دهد، از دیگر کشورها عقب می‌ماند. باید از همه دستاوردهای علم آینده پژوهی استفاده کنیم، اگر می خواهیم ملتی پیشرو باشیم و در مبادلات دست بالا را داشته باشیم، این امر در گرو مطالعه آینده است.

رضایی افزود: مسائل به سرعت در حال تغییر است؛ بنابراین برای آینده پژوهی باید علم و آمادگی کامل را داشته باشیم. شاید در علم آینده پژوهی از آمریکا و غرب عقب باشیم اما در «آینده نگاری» از آنها جلوتریم.

اهم اظهارت رضايي به اين شرح است:

*مشکل دنیای غرب فهم درست از مسائل و رویدادهای جهان است و تا این شایستگی و قابلیت را در خود بوجود نیاورند همواره گرفتار بحران‌های پی در پی مانند آنچه در سال 2007 در اقتصاد آمریکا رخ داد خواهند بود. آنها علیرغم انواع فناوری‌ها نتوانستند خودشان را برای عکس‌العمل مناسب در بحران اقتصادی آماده کنند.

*قبل از حمله آمریکا به عراق و افغانستان موضوع نفوذ ایران در منطقه مطرح نبود اما پس از آن آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند متحدینشان در منطقه محاصره شده و می‌خواهند آنها را از نفوذ منطقه نجات دهند. داعش که خود آمریکایی ها آن را بوجود آوردند موجب نفوذ ایران در قالب ملت منطقه شد.

*به دلیل شکست های متعدد ترامپ استراتژی جدیدی را با فرض اینکه رئیس جمهور قبلی آمریکا در مواجهه با ایران دچار اشتباهاتی شده بنا گذاشت که مولفه‌های اصلی این استراتژی خنثی‌سازی نفوذ ایران در منطقه، ایجاد اتحاد با ثبات بین آمریکا و متحدانش و تغییر موازنه قوا به نفع آنها، برخورد با سپاه پاسداران به عنوان عامل اصلی تحولات در منطقه و از بین بردن توان موشکی ایران است.

*عامل قدرتمند شدن ایران در منطقه خود آمریکایی‌ها هستند. امروز مردم عراق از آمریکایی‌ها متنفر و با دولت و نظام ایران دوست هستند و آمریکا هم نمی‌تواند این دوستی را با بمب از بین ببرد. آنها در سوریه و عراق داعش را بوجود آوردند که این موضوع باعث نفوذ بیشتر ایران در منطقه شد.25 سال آینده دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت و آمریکا و داعش نیز از این منطقه رفته‌اند و مسلمانان با یکدیگر متحد می‌شوند و یکی از عوامل بوجود آمدن چنین وضعی در آینده اروپا و دنیای غرب است.

 

*ما افتخار می‌کنیم که امثال داعش و ترامپ و صدام جلوی ما قرار گرفتند و امروز کسی در مقابل ماست که همه دنیا او را تمسخر می‌کنند.ترامپ ابلهی است که قادر نیست حتی از روی نوشته‌ای که به او داده‌اند درست بخواند و حتی نمی‌تواند جمع‌بندی کارشناسان خود را نیز به درستی ارائه دهد.

*اگر در کشور ما انحرافات شکل بگیرد و سهل‌انگاری صورت پذیرد و همچنین اگر ارزش‌های انقلاب ضعیف شود، وضع ما بد خواهد شد. اگر رهنمودهای رهبر انقلاب و سیاست‌های کلی نظام را نادیده بگیریم قادر به فهم درست از مسائل و رویدادهای آینده نخواهیم بود که متاسفانه این مشکل را در اقتصاد کشور شاهد هستیم.

 

 

کد خبر 385570

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha