مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

گروه شهری: پادگان 300 هکتاری قلعه مرغی به فضای سبز و فضاهای فرهنگی ورزشی تبدیل می‌شود.

معاون امور مناطق شهرداری تهران در مراسم تودیع و معارفه شهردار منطقه 19 با اعلام این خبر گفت: طی هفته گذشته جلسه مشترکی با حضور فرماندهان کل ارتش و نیروی انتظامی و وزیر مسکن و شهرسازی تشکیل شد که بر اساس آن توافقات اولیه برای واگذاری این پادگان به شهرداری تهران انجام شد و امیدواریم با جلسات تکمیلی که طی هفته‌های آینده در این زمینه خواهیم داشت، تا پایان سال‌جاری تکلیف پادگان قلعه مرغی روشن شده و این محل در اختیار شهرداری قرار بگیرد و بتوانیم از فضای مناسب این پادگان برای ایجاد فضای سبز و مراکز فرهنگی، تفریحی و ورزشی استفاده کنیم.

به گزارش همشهری، سرانه فضای سبز و فضاهای فرهنگی ورزشی تهران در مناطق جنوبی شهر بسیار اندک و زمین‌های خالی برای ایجاد چنین فضاهایی بسیار کمیاب است، از این‌رو زمین وسیع پادگان قلعه مرغی با پهنه‌ای 300‌هکتاری می‌تواند امکان بسیار ارزشمندی برای بالا بردن سرانه فضای سبز و خدمات فرهنگی ورزشی باشد. ضمن اینکه ایجاد چنین فضاهایی در کنار افزایش فضاهای تفریحی می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد.

معاون امور مناطق شهرداری تهران همچنین به ضرورت ساماندهی وضعیت کوره‌پزخانه‌های منطقه 19 اشاره کرد و افزود: ساماندهی وضعیت کوره‌پزخانه‌های شهر تهران با رعایت کامل حق و حقوق افرادی که در این مکان‌ها کار می‌کنند ضروری است چرا که اکثریت این افراد از اقشار ضعیف و کم درآمد هستند.

عیسی شریفی با اشاره به ویژگی‌های مهم این منطقه گفت: منطقه 19 به‌عنوان ورودی جنوبی و اصلی شهر تهران، به‌دلیل وجود مرقد مطهر امام خمینی(ره) و همچنین اراضی بلااستفاده بسیاری که در این منطقه وجود داشته و باید برای آنها فکری شود، حائز اهمیت است.

شریفی از منطقه خلازیر به‌عنوان یکی دیگر از معضلات منطقه 19 یاد کرد و با تأکید بر ضرورت ساماندهی هرچه سریعتر وضعیت این محل گفت: در این زمینه نیز اخیرا جلسه‌ای با مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب تهران و سردار رادان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ داشتیم که قرار شد برای بررسی بهتر وضعیت، هفته آینده به همراه این مسئولان از نزدیک بازدیدی از خلازیر داشته باشیم و قطعا باید برای ساماندهی وضعیت نابسامان منطقه خلازیر حداکثر تا سال 87 طرح جامعی از سوی شهرداری منطقه 19 تهیه شود.

وی در ادامه اظهار کرد: شهرداران مناطق باید بدانند که وظیفه شهرداری‌ها تنها آسفالت کردن خیابان‌ها و جمع آوری زباله‌ها نیست بلکه توجه ویژه به معضل بافت‌های فرسوده یکی از اولویت‌های جدی است که باید در دستور کار شهرداران مناطق قرار گیرد.

شریفی در ادامه به ضرورت تقویت و توجه ویژه شهرداران مناطق به سامانه 137 و 1888 اشاره کرد و گفت: شهروندان باید این اطمینان را داشته باشند که در هر لحظه‌ای که اراده کنند می‌توانند مشکلات خودشان را با شهرداری‌ها از طریق سامانه 137 در میان بگذارند و شهرداری‌ها نیز با روی گشاده آماده خدمت‌رسانی به آنها باشند. معاون امور مناطق شهرداری تهران در ادامه با معرفی رضا نگهبان به‌عنوان شهردار جدید منطقه 19 ابراز امیدواری کرد که وی در این منطقه نیز بتواند خدمات شایسته‌ای به شهروندان این منطقه ارائه دهد.

شریفی همچنین ضمن قدردانی از فعالیت شبانه روزی امیر عباس بهاری شهرداری پیشین این منطقه که به‌عنوان شهردار جدید منطقه 2 انتخاب شده است، گفت:  بهاری در سال 85 به‌عنوان شهردار نمونه انتخاب شد و در 6 ماهه اول سال‌جاری نیز شهردار منطقه 19 بودکه به  لحاظ عملکرد، رتبه اول میان مناطق 22 گانه را به خود اختصاص داد و  امیدواریم در منطقه 2 نیز  بهاری به خدمت‌رسانی به مردم بپردازد.

کد خبر 38536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز