همشهری آنلاین: مصباحی مقدم گفت: رییس‌جمهور وعده داده تا در جلسات جامعه روحانیت شرکت کند.

روزنامه اعتماد نوشت:عصر روز گذشته ٧ عضو جامعه روحانيت مبارز به ديدار حسن روحاني، عضو قديمي خودشان رفتند و به مدت يك ساعت با او گفت‌وگو كردند. اين ديدار به درخواست جامعه روحانيت مبارز صورت گرفته بود.

روحاني مدت‌هاست همچون آيت‌الله هاشمي و ناطق‌نوري در جلسات جامعه روحانيت مبارز شركت نمي‌كند و جامعه روحانيت هم در انتخابات حاضر به حمايت از او نشده بود.حالا اين هفت عضو جامعه روحانيت (حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي‌مقدم، آيت‌الله سيد مهدي طباطبايي، حجت‌الاسلام عبدالمقيم ناصحي، حجت‌الاسلام محمدسعيد مهدوي‌كني، حجت‌الاسلام سيدرضا تقوي، حجت‌الاسلام عبدالحسين معزي، حجت‌الاسلام مصطفي پورمحمدي، حجت‌الاسلام سيدمحمدحسن ابوترابي‌فرد و آيت‌الله محسن مجتهد شبستري) ‌كه اغلب از چهره‌‌هاي معتدل جامعه روحانيت محسوب مي‌شوند به ديدار رييس‌جمهور رفته‌اند تا شايد مقدمه بازگشت و نزديكي روحاني به اين تشكل روحانيت فراهم شود.

 مصباحي مقدم در خصوص محور مسائل مطرح شده در اين نشست گفت: مسائل مربوط به روحانيت و دغدغه‌هاي فرهنگي از جمله مساله شبكه‌هاي مجازي و مشكلات آن مسائلي بود كه در اين جلسه مورد بحث قرار گرفت و جامعه روحانيت تسريع در معرفي وزير علوم را خواستار شدند.

 مصباحي‌مقدم با تاكيد بر طرح مسائلي در حوزه اقتصادي و سياست داخلي با رييس‌جمهور اظهار كرد: در اين نشست اشاره شد كه خوب است تنش بين جناح‌هاي سياسي كاهش پيدا كند و خصوصا شرايط براي سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي مهيا شود چرا كه به اعتقاد اعضاي اين تشكل كمبود منابع مالي در كشور راه‌حل دارد. همچنين اعضاي جامعه روحانيت در اين جلسه بر لزوم توجه و تطبيق مواضع رييس‌جمهور با مقام معظم رهبري تاكيد كردند.

 مصباحي‌مقدم در پاسخ به اين سوال كه روحاني چه وعده‌اي به جامعه روحانيت داد، گفت: روحاني وعده كرد كه در جلسات جامعه روحانيت مبارز شركت كند.

مصباحي‌مقدم تصريح كرد: به نظر بايد صبر كرد و ديد كه چنين نشست‌هايي چه نتيجه‌اي در مسائل سياسي كشور خواهد داشت. وي با بيان اينكه قصد از اين ديدار، تبريك پيروزي حسن روحاني در انتخابات و تشكر از مواضع قاطع و خوب رييس‌جمهور در مقابل صحبت‌هاي ترامپ بود.

همچنين به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، رييس‌جمهور در اين ديدار اسلام و جمهوريت را دو استوانه مستحكم نظام اسلامي و يادگار ارزشمند امام راحل‌(ره) دانست و تاكيد كرد: مجموعه دولت برآمده از اراده ملت است و در عين حال خود را موظف به اجراي احكام اسلامي مي‌داند.

رييس‌جمهور ضمن تشكر از حضور و ارتباط خوب اعضاي اين تشكل با مجموعه دولت افزود: دولت و دستگاه‌هاي اجرايي به استمرار رابطه صميمانه و همكاري علما و روحانيت دلسوز، اهتمام ويژه دارد.

رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اهميت موضوعات فرهنگي و اجتماعي از جمله فرهنگ عمومي، سبك زندگي و نيز فضاي مجازي تاكيد كرد: دولت با حساسيت خاص و با روش‌هاي علمي و تعاملي در پي مديريت مسائل فرهنگي و از جمله فضاي مجازي است به نحوي كه هم دسترسي مردم به اطلاعات و خدمات اين شبكه‌ها ادامه يابد و هم ارزش‌هاي اسلامي و اخلاقي و فرهنگ ملي كشور آسيب نبيند.

رييس شوراي عالي امنيت ملي، برجام را موفقيتي ارزشمند و حاصل اجماع ملي، حمايت مردم و هدايت رهبر معظم انقلاب دانست و با اشاره به گشايش‌ها و فرصت‌هاي ايجاد شده، رفع تحريم‌ها، حل تدريجي مشكل مراودات بانكي و حجم قابل توجه سرمايه‌گذاري خارجي و اعتبارات اختصاص يافته از سوي كشورهاي مختلف جهان، افزود: از نظر سياسي نيز تنها ماندن دولت فعلي امريكا در ضربه زدن به برجام و يكصدايي جامعه جهاني به ويژه اروپا و ساير اركان ١+٥ در حمايت از برجام و ادامه همكاري‌ها با ايران دستاوردي ديگر براي ايران اسلامي است.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود ياد بزرگان فقيد جامعه روحانيت مبارز را گرامي داشت. در اين جلسه نمايندگان جامعه روحانيت مبارز اعلام كردند موفقيت دولت را موفقيت خود و نظام مي‌دانند و از برجام به عنوان اقدامي موثر در جهت اقتدار ملي و وحدت عمومي ياد كرده و از تلاش دولت و مذاكره‌كنندگان تقدير كردند.

 

کد خبر 385354

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha