همشهری آنلاین: دبیرکل حزب آبادگران گفت: اصولگرایان هنوز نتوانستند برای خود بزرگتری را پیدا و خود را ساماندهی کنند و همچنین به دلیل رفتارها و عملکرد ضعیف خود و به هدر دادن منابع و منافع ملى نتوانستند پاسخ مناسبی به مردم ارائه دهند.

بیادی

حسن بیادی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به ضرورت کادرسازی در کشور گفت: یکی از اصلی‌ترین شاخصه و راه‌های مدیریت در کشورهاى داراى ثبات، توسعه سرمایه‌های نیروی انسانی و حفظ و پشتیبانى از آنها است، لذا سرمایه نیروی انسانی می‌تواند آینده هر کشوری را تضمین کند، به شرط آنکه دراین سرمایه گذاری یک مدیریت یکپارچه وجود داشته باشد.

وی افزود: در مدیریت یکپارچه، برنامه تمام سازمان‌ها برای رشد و توسعه و تعالی سرمایه های نیروی انسانی است نه اینکه تنها یک سازمان در این زمینه فکر و عمل کند، درست است که متولی چنین امر مهمى سازمان امور استخدامی کشور است، اما این سازمان باید بیشتر سیاست‌گذار و ناظر باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه هر دولتی که بر سر کار می‌آید فربه‌تر از دولت پیشین می‌شود، بیان‌کرد: افرادی که با دولت جدید روی کار می‌آیند در بدنه دولت رسوب کرده و نیروها کاهش پیدا نمی‌کند در نتیجه مدیران تنها به فکر سازمان تحت نظر خود هستند و برای جامه فکری نمی‌شود؛ کادر سازی امری اصولی است به شرط اینکه همه به حساسیت آن توجه وبتوانند برای جامعه موثر باشند.

  • مطرح کردن نواصولگرای یک شوخی و به تمسخر گرفتن جامعه اصولگرایی است

دبیرکل حزب آبادگران درباره بحث نواصولگرایی اظهار داشت: مطرح کردن نواصولگرای یک شوخی و به تمسخر گرفتن جامعه بزرگ اصولگرایى از سوى باندها و بعضى از افراد تمامیت‌خواه است که هنوز انقلاب و نظام را درک نکرده‌اند، بنابراین باید دید چه تفکری می‌خواهد درنواصولگرایی حاکم شود، کدام افراد و باندهای متصل به قدرت و ثروت به دنبال رشد این تفکر هستند و پارامترهای آن چیست؟

وی ادامه داد: بنابراین با تغییر یک لفظ اصولگرا به نواصولگرایی مشکلی حل نمی‌شود و با طرح این موضوع نپخته و بدون تدبیر، تنها می‌خواهند با یک ترفند رد گم کنند و باز هم گناه کم‌کارى خود را به گردن دیگران بیاندازند.

  • اصولگرایان هنوز نتوانستند برای خود بزرگتری پیدا کنند

وی با اشاره به تکیه اصولگرایان بر جریان‌های درجه دو و سه خود در فعالیت‌های انتخاباتی اخیر،‌ اظهار داشت: اصولگرایان بزرگانی داشتند مانند مرحوم حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی و مرحوم عسگراولادی که از فقدان آنها دستشان خالی شده و هنوز نتوانستند برای خود بزرگتری را پیدا و خود را ساماندهی کنند و همچنین به دلیل رفتارها و عملکرد ضعیف خود و به هدر دادن منابع و منافع ملى نتوانستند پاسخ مناسبی به مردم ارائه دهند.

بیادی با بیان اینکه بد نیست اصولگرایان اجازه دهند باندهای قدرت شناسایی و به مردم معرفی شوند و به دنبال توسعه و شکل گیرى و استقرار احزاب مؤثر و فراگیر باشند، ادامه داد: این اقدامات است که می‌تواند هر جامعه‌اى را نجات دهد و با باند درست کردن و تغییر اسم آن‌ هم از سوى افراد معلوم‌الحالى که به فکر سود باند خود هستند. مشکلی از کشور حل نمی‌شود و متاسفانه شاهد نتیجه عملکرد باندهاى به هم پیوسته این دو تفکر سیاسى اصلاح‌طلب و اصولگرا یعنى هستیم که هیچ کس حاضر به پاسخگویى نیست .

  • جامعتین باید ثابت کند که فعالیت حزبی را قبول دارد

وی با اشاره به نقش کنونی جامعتین گفت: در جامعه سیاسی یکی از مشکلات بحث جامعتین است؛ باید جامعتین به مردم ثابت کنند که آیا گروهی و حزبى کار کردن را قبول دارند یا خیر. اگر قبول دارند شاکله فعالیت آن باید به صورت حزب باشد، تا زمانی که تفکر حزبى و به‌ اصطلاح پارلمانى برقرار نباشد، حتى جامعتین که مدعى یک گروه نزدیک به تفکرات انقلاب و امام و رهبری هستند، دستخوش تصمیمات و خواسته‌های باندهای اثر گذار متصل به قدرت و ثروت می‌شوند و تاکنون هم نتواستند نتایج خوبی در انتخابات گذشته داشته باشند

دبیرکل حزب آبادگران با بیان اینکه تعریفی که جامعتین از سیاسی بودن دارد با تعریفی که در جامعه و مجلس مطرح است متفاوت است، گفت: برخی تفکرات سیاسی، تفکرات تمایت‌خواهی است و تا زمانی که این تفکرات تمامیت‌خواهی وجود دارد، مطمئنا مسائل سیاسی به صورت اصولی قابل فهم عمومى نبوده و احزاب شکل نمی‌گیرند و در این حالت مسائل گروهی و جناحی بیشتر جلوه‌گر می‌شود.

بیادی افزود:‌ اگرجامعتین می‌خواهد فعالیت سیاسی داشته باشد، باید ماهیت خود را در وزارت کشور ثبت کند و جزء گروه‌های سیاسی‌تعریف شود؛ در غیر اینصورت نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد مگر اینکه بگویند به دنبال پدرخواندگی تفکری هستیم که در جامعه در حال فعالیت است .

  • متاسفانه برخی فکر می‌کنند مسئولان دولتی از نظام جدا هستند

وی با اشاره به انتخابات اخیر و فعالیت جامعه روحانیت در زیر مجموعه جمنا گفت: متاسفانه برخی فکر می‌کنند مسئولان دولتی که بر سر کاراند از نظام جدا هستند، و تنها خودشان را از نظام می‌دانند بقیه را به جای یک رقیب سیاسى به صورت دشمن تلقی می‌کنند.

بیادی با اشاره به فعالیت و نقش‌آفرینی برخی تشکل‌های اصولگرا به جای احزاب ریشه‌دار اصولگرا، اظهار داشت: رفتارهایی که تاکنون چند حزب و جمعیتی که تشکیل شده‌اند از خود بروز دادند؛ با توجه به اینکه به شکلی به بدنه قدرت و ثروت وصل بودند؛ رفتاری شبیه فراماسونرها بوده، از این نظر که آنها راضی نیستند احزاب دیگر تشکیل شود و می‌گویند فقط ما حضور داشته باشیم و تنها ما انقلابی و مسلمان هستیم و دیگران غیر انقلابی و کافر هستند.

دبیرکل حزب آبادگران درباره انتقادات کاندیداهای ائتلاف اصولگرا به یکدیگر بعد از انتخابات گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند بعد از انتخابات باید رقابت‌ها تبدیل به رفاقت شود، البته انتظارى هم از چنین گروه‌هایى نمی‌توان داشت و متاسفانه تفکری که پشتش باندهای قدرت و ثروت است، همیشه دولت‌ها را آزار داده است.

کد خبر 385068

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha