مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین شماره از دوره جدید لایی روزنامه همشهری با عنوان همشهری دو، شنبه ۲۲ مهر به سردبیری جواد دلیری منتشر شد.

همشهری دو جدید همچون گذشته در هشت صفحه منتشر شده و عكس و تيتر روي جلد شماره اول آن اختصاص دارد به كارگران «آذرآب» و «هپكو» كه در هفته‌هاي گذشته برای دریافت مطالبات خود تجمع كرده بودند. تيتر «آذر آب برگشت، هپكو را دريابيد» همراه با عكس كارگران آذر آب، اولین ویترین همشهری دو در دوره جدید است.

يادداشت اول با عنوان «زندگي را در همشهري جستجو كنيد» به قلم سردبیر نوشته شده و در آن به ويژگي‌هاي همشهري دو جدید اشاره شده است. در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم: « جاذبه هاي زندگي آنقدرهاست كه به دور از سود و زيان و به حرمت نسل‌هاي فردا كنار يكديگر گرد آييم و به دنبال گمشده خود باشيم. دنبال يك حرف ساده و بي‌ريا هستيم، صلح و دوستي و زندگي را ميان خود رترويج كنيم، از سياست بازي بپرهيزيم و دوستي و محبت را بر بام سياست نشانيم. ما مي‌خواهيم ارگان فرهنگ شهروندي جامعه ايراني باشيم، از زندگيتان غبار غفلت و تنهايي را بزداييم و بر اميد و شاديتان بيفزاييم.»

در صفحه دوم به زندگي از بعد فلسفه پرداخته شده است. مصاحبه با موسي اكرمي، استاد دانشگاه در مورد زندگي انديشمندانه، يادداشتي با عنوان « من كيستم» از ميلاد نوري و در انتهاي اين صفحه سه كتاب فلسفي براي شروع مطالعات در اين رشته معرفي شده است.

صفحه سوم گزارشي است با عنوان «گلابتون گمشده» كه درباره تلاش سه ساله براي يافتن پازل گمشده صنعت نساجي عصر صفوي كه بي نتيجه مانده است.

دو صفحه بعد گزارشي است از آخرين وضعيت دو كارخانه آذر آب و هپكو كه خبرنگار با حضور در اراك به سراغ اين كارخانه‌ها رفته و گزارش ميداني نوشته است.

صفحه بعدي با محوريت آسيب‌هاي اجتماعي درباره « زندانيان» و هزينه هاي اين قشر جامعه است كه بیست برابر يك دانش آموز براي آنها صرف مي‌شود. مصاحبه با يك اقتصاددان و دو آسيب شناس به كمك اين گزارش كوتاه آمده‌اند.

با هادي خانيكي در صفحه هفتم درباره دانشگاه و مطالبات دانشگاهيان گفتگويي شده با تيتر «دانشگاه بايد صداي مدني جامعه باشد.» او در اين مصاحبه گفته است:‌«دولت كوشيد با فساد علمي مبارزه كند اما اين تلاش سياسي فهميده شد.»

صفحه آخر اين شماره نيز گفتگويي است با لوريس چكناوريان، موزيسين و آهنگساز ايراني كه درباره زندگي او به عنوان يك شهروند در تهران و استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي و پياده‌روي در پايتخت است.

انتشار همشهری دو در دوره مدیریت پیشین همشهری آغاز شد و تا پیش از این با محتوا و فرم عمدتا لایف‌استایل منتشر می‌شد.

کد خبر 384984

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha