یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

احسان ناظم‌بکایی: این که به طور همزمان، چهار سریال با بازی یک نفر در طول هفته روی آنتن برود، اتفاق بسیار نادری است.

 اتفاقی که این روزها برای رضا سعیدی، بازیگر خوب سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان افتاده. ولی حیف، خودش در میان ما نیست تا ببیند چطور سریال‌های مختلف را قبضه کرده است.

سعیدی در باران بهاری که شنبه‌ها از شبکه اول پخش می‌شود، نقش مثبتی دارد. چهارشنبه شب‌ها به طور کل، اختصاص به او دارد. ساعت 9 شب، بوی گل‌های وحشی (آخرین کاری که انجام داد و وسط این سریال درگذشت) از شبکه دوم پخش می‌شود. او در این سریال، مربی فوتبال است. یک ساعت بعد، سعیدی را با لباس سرکارگری در سریال نسیم وصل از شبکه اول می‌بینیم. جمعه‌ها هم در راز ققنوس شبکه 5 نقش خلافکار حرفه‌ای را بازی می‌کند. چهار نقش متفاوت با چهار گریم متفاوت‌تر.

رضا سعیدی در سال 1338 در مشهد به دنیا آمد. از یازده‌سالگی وارد تئاتر شد و کارهای زیادی را بازی و کارگردانی کرد؛ تا این که در دومین جشنواره تئاتر فجر، جایزة بهترین بازیگر را به خاطر بازی در نمایش «مظلوم پنجم» به دست آورد.

به غیر از تئاتر، او در فیلم‌هایی مثل مارمولک و دیوانه‌ای از قفس پرید هم بازی‌های ماندگاری داشت. بازی او در نقش ابن‌زیاد در سریال «حدیث دشت عشق» او را به مردم شناساند و بعد با نقش‌هایش در سریال‌های ولایت عشق، تنهاترین سردار، فرار بزرگ و سایه آفتاب، قدرت بازیگری خودش را نشان داد.

تریپ رضا سعیدی مثل مهدی فتحی بود؛ از آن دسته بازیگرهایی که تئاتر را خورده بودند و در سینما و تلویزیون، نقش‌های کوچکی به‌شان می‌رسید. اما آن نقش‌های کوچک را آن‌قدر مقتدرانه بازی می‌کردند که همه را تحت تأثیر خودشان قرار می‌دادند. عاقبت هم سعیدی در حالی که فقط 46 سالش بود، در رامسر، وسط فیلم‌برداری سریال بوی گل‌های وحشی دچار حملة قلبی شد و درگذشت.

با این که این هنرمند، 20 آذر 1384 از بین ما رفت، ولی هنرش در میان ما زنده است. این را از این چهار تا سریال می‌شود فهمید.

کد خبر 3849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز