همشهری آنلاین: رئیس انجمن مددکاران اجتماعی با بیان اینکه جامعه دچار نوعی بی‌تفاوتی اجتماعی در همه حوزه‌ها شده است، گفت: از هر چهار ایرانی یک نفر از اختلالات روانی رنج می‌برد.

به گزارش مهر، سیدحسن موسوی چلک در نشست بررسی لایحه سلامت روان که همزمان با روز جهانی سلامت روان در مرکز نگهداری بیماران روانی مزمن «سرای احسان» برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع سلامت روان در کشور مغفول واقع شده است، افزود: سلامت اجتماعی و سلامت روان در مقایسه با سلامت جسم هم از نظر منابع و اعتبارت و هم از نظر ساختار بسیار عقب است.

وی ادامه داد: ۲۳ تا ۲۵ درصد مردم ایران دستکم از یک نوع از اختلالات روان رنج می برند. به عبارت دیگر یک چهارم ایرانیان دچار اختلالات روان هستند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی با بیان اینکه شیوع اختلالات روان در عصر حاضر مختص جامعه ایرانی نیست، تاکید کرد: روند توسعه و شهرنشینی عواقبی با خود به همراه دارد که یکی از آنها رواج اختلالات و بیماریهای روانی است.

وی خاطرنشان کرد: سبک زندگی ایرانیان استرس زا شده است و از سویی جامعه در همه حوزه ها دچار بی تفاوتی اجتماعی شده است که همین از دلایل گسترش اختلالات روان در کشور به شمار می رود.

موسوی چلک اضافه کرد: خانواده امروزی در ایران قوام و مسئولیت پذیری خانواده گذشته را ندارد و افراد حمایت کمتری از سوی خانواده دریافت می کنند و نتیجه آن همین شرایطی است که در کشور شاهد آن هستیم.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی با تاکید بر اینکه باید تدابیری برای ارتقای سلامت روان در کشور اندیشیده شود، گفت: متاسفانه در بحث اجتماعی در بسیاری موارد جامعه ما دچار ضعف مطالبه گری است. جامعه ما در موضوعات مختلف حساسیت لازم را نشان نمی دهد و به ویژه در موضوع سلامت روان دچار ضعف مطالبه گری هستیم. در موضوعات اقتصادی جامعه مطالبات خود را تا حدی مطرح می کند اما ضعف مطالبه گری اجتماعی رسیدن به نتیجه در این حوزه ها را با تاخیر مواجه می کند.

وی با اشاره به ارائه لایحه سلامت روان به دولت گفت: اصل نگارش لایحه سلامت روان اقدام مبارکی است که سبب بالا رفتن مطالبه گری می شود اما نواقصی دارد که باید برطرف شود.

کد خبر 384812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha