چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

عبدالباری عطوان: با نگاهی به وقایع می‌توان دریافت، سناتور جمهوریخواه، باب کورکر، در هشدار خود مبنی بر اینکه «تهدیدهای بی‌پروای دونالد ترامپ علیه سایر کشورها، آمریکا را در مسیر جنگ جهانی سوم قرار می‌دهد»، مبالغه نکرده است.

عبدالباری  عطوان

 او درباره ترامپ گفته: من را نگران مي‌كند و بايد هركسي كه دغدغه امنيت ما را دارد نيز نگران كند!

رئيس‌‌جمهور آمريكا، پس از آنكه كره‌شمالي را تهديد به نابودي كامل كرد، اكنون در آستانه ايجاد 2بحران خطرناك ديگر با مهم‌ترين قدرت‌هاي خاورميانه، يعني ايران و تركيه قرار دارد، نه‌تنها به‌دليل عدم‌پذيرش همه‌پرسي كردها از سوي اين دو كشور، بلكه همچنين در پرونده سوريه.

اگر بخواهيم به مورد آسان‌تر (تركيه) بپردازيم، بايد توجه كنيم كه روابط بحراني تركيه و آمريكا هر روز وخيم‌تر مي‌شود. پس از اتهام‌زني آمريكا عليه 3نفر از محافظان رجب طيب اردوغان به جرم حمله به تظاهركنندگان در خلال سفر وي به آمريكا، اكنون در پاسخ به بازداشت يك كارمند ترك سفارت آمريكا به اتهام جاسوسي براي سازمان عبدالله گولن، صدور رواديد نيز براي شهروندان ترك متوقف شده است.

اين اقدام از سوي اردوغان با مقابله به مثل و توقف صدور رواديد براي شهروندان آمريكايي روبه‌رو شد، درحالي‌كه طي 2هفته گذشته، قرارداد خريد سامانه موشكي S-400 نيز توسط او با روس‌ها به امضا رسيده است. اما اگر بخواهيم به اختلافات در حال تشديد آمريكا و ايران در پرونده توافق هسته‌اي سري بزنيم، بدون شك اين بحران نيز بعد از تصميم احتمالي ترامپ به خروج از برجام در روز پنجشنبه و همچنين وضع تحريم عليه سپاه پاسداران وارد مرحله جديدي شده است. سناتور كوركر به‌درستي گفته است كه ترامپ آمريكا را در مسير جنگ جهاني سوم قرار داده، ‌اي كاش او سخن خود را اينگونه تكميل مي‌كرد: به تحريك بنيامين نتانياهو، كه ترامپ را با سرعتي مثال‌زدني به طرف پرتگاه هدايت مي‌كند.

کد خبر 384806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha